دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: صادق محصولی از مشاوران ارشد رئیس جمهوری، در برابر این سئوال که عده‌ای وی را دولت در سایه می‌خوانند، این موضوع را شایعه دانسته و آن را رد کرد.

وی افزود: رئیس‌جمهوری ذهنی بسیار خلاق و هوشی سرشار دارد و ما همه در جهتی حرکت می‌کنیم که وی تعیین می‌کند.

مشاور رئیس جمهوری در آستانه هفته دولت با ایرنا مصاحبه‌ کرده و طی این گفت‌وگو به سئوالاتی پاسخ داده است.

وی در مقام مقایسه، سرعت حرکت رئیس جمهوری را درخدمتگزاری، به سرعت یک جت فانتوم تشبیه کرد که سرعت اعضای کابینه در مقایسه با وی نهایتاً به اندازه یک هواپیمای مسافربری خواهد بود.

مشاور رئیس جمهوری با ذکر این تشبیه، به تغییرات انجام شده در دولت اشاره  و تصریح کرد  اگر  تغییراتی در دولت صورت گرفته، به این معنا نیست که فرد تغییر کرده در کارش هیچ موفق نبوده است، بلکه بایدگفت  در هر صورت نتوانسته انتظارات احمدی نژاد را در حوزه تحت مسئولیت خود برآورده کند.

محصولی، تغییرات در کابینه را حق رئیس‌جمهوری دانسته و در عین حال خاطر نشان ساخت که تغییرات کابینه در این جهت است که احمدی نژاد نمی‌خواهد، هیچ فرصتی را برای خدمت‌رسانی بهتر از دست بدهد.

محصولی، تغییرات احتمالی دیگردر کابینه را منوط به آن دانست که اعضای کابینه بتوانند انتظارات رئیس‌جمهوری را از جمله در تحقق ۴ اصل عدالت‌محوری، مهرورزی، خدمتگزاری و رشد و تعالی کشور برآورده کنند یا خیر.

وی تصریح می‌کند که تغییرات احتمالی‌دیگر به این برمی‌گردد، آیا انتظاراتی که رئیس جمهوری از وزیران و کابینه دارد، برآورده می‌شود یا خیر. اگر در حد قابل قبول وی باشد، طبعاً تغییراتی صورت نمی‌گیرد اما اگر احیاناً احمدی‌نژاد احساس کند در زمینه‌ای باید شتاب بیشتری صورت گیرد و انرژی جدیدی در دولت دمیده شود، حتما برای تغییرات اقدام می‌کند.

صلاح کشور مهم است

مشاور رئیس جمهوری بر این باور است که احمدی نژاد، وقتی می‌بیند که کسی با شتاب بیشتری می‌تواند کاری را انجام‌دهد، دنبال این نیست‌که روزنامه‌های مخالف، از این موضوع چگونه بهره‌برداری سیاسی می‌کنند یا سیاه‌نمایی خواهند کرد.

وی تصریح دارد که رئیس جمهوری، عهدی با مردم و خدا بسته است و می‌خواهد به آن وفادار باشد، لذا اصلاح کشور برایش مهم است نه حرف و حدیث‌ها.

کد خبر 29440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز