پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران اظهار داشت: سید محمود دعائی هیچ گاه از اعتدال و انصاف عبور نکرد. ایشان در خصایص اخلاقی نام‌آورند و زبانزد خاص و عام‌.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد باقر قالیباف که در آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی که به پاس بیش از سه دهه فعالیت در حوزه فرهنگ و مدیریت موسسه اطلاعات برگزار شد، سخن می‌گفت‌ خاطرنشان کرد: روزی که جناب آقای دعائی مبارزه را آغاز کردند من و امثال من در دامن مادر بودیم و بعدها نیز در جنگ تحمیلی مسئولیت پاسداشت دستاورد مبارزات ایشان را بر عهده داشتیم و لذا آشنایی من با آقای دعائی به دهه 70 و زمان حضور من در تهران برمی‌گردد.

وی افزود: ادب،‌ گذشت و متانت ایشان برای امثال من یک درس بوده است. ایشان به حق فرزند انقلاب و دست پروده امام بودند و هستند.

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی سخنانی تصریح کرد: 90 سال است که مردم روزنامه اطلاعات را می‌خوانند و بی‌شک این روزنامه در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه موثر بوده است و بیش از 30 سال از این 90 سال در زمان مسئولیت سید محمود دعائی قرار داشته است.

وی افزود: ایشان موسسه اطلاعات را با مدیریت خود به یکی از بزرگترین موسسات فرهنگی و انتشاراتی ایران و منطقه تبدیل کردند و به راستی توانستند این مجموعه گران‌قدر رسانه‌ای را حفظ و صیانت کنند.

میرزاده تاکید کرد: ویژگی‌های متمایز و ارزشمند جناب آقای دعایی برای همه ما یک الگو و یک راهنماست و ایشان در همه مسئولیت‌هایی که داشتند خوش‌قلبی، تدین ، فرزانگی و سادگی را توامان داشتند.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: سید محمود دعائی شخصیتی بود که سیاست را به ردای اخلاق زینت داد و هیچ‌گاه آزادگی را به قربانگاه مصلحت نبرد.

به گزارش ایسنا محمد رضا تابش در ادامه صحبت‌های خود پیام شفاهی رییس جمهور دولت اصلاحات را به آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعائی قرائت کرد.

کد خبر 294388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha