سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد انتخابات پارلمانی روز شنبه قزاقستان به رغم برخی پیشرفت‌ها نسبت به انتخابات گذشته، دموکراتیک نبوده است.

به گزارش فرانس‌پرس، در این بیانیه تصریح شده با وجود پیشرفت در برگزاری انتخابات پارلمانی قزاقستان برخی معیارهای بین‌المللی در این انتخابات محترم شمرده نشده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در این بیانیه که در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر آستانه قرائت شد، افزوده فرایند شمارش آرا در بیش از 40 مرکز رای‌گیری مورد بازدید قرار گرفته به خاطر عدم شفافیت و عدم احترام به اقدامات لازم و ضروری ارزیابی آن‌ها منفی بوده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود بر انتخابات پارلمانی قزاقستان نظارت خواهد کرد و حدود  ۴۰۰ ناظر این کار را بر عهده داشتند.

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان روز گذشته با انتشار نتایج نهایی انتخابات اعلام کرد حزب نوراوتان به رهبری نورسلطان نظربایف،‌ رئیس‌جمهور با کسب 88 درصد آراء در انتخابات پارلمانی پیروز شده است و هیچ یک از احزاب مخالف سوسیال دمکرات و آک زول نتوانستند حداقل حد نصاب 7 درصدی را برای ورود به پارلمان کسب کنند.

کد خبر 29422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز