مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حدود ۲۰۰ کودک همراه مادرانشان در زندان‌های کشور هستند که از میان آن‌ها ۲۰ کودک در ندامتگاه شهرری زندگی می‌کنند.

به گزارش ايسنا، شهیندخت مولاوردی در حاشیه برگزاری هفتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران، افزود: خیرین در اصفهان مهدکودکی را در زندان زنان راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین باید به ظرفیت خیرین برای ایجاد مهد کودک در زندان‌ها توجه کنیم.

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور رییس سازمان زندان‌ها گزارشی را درباره وضعیت زندان‌های کشور ارایه داد که بخشی از آن مربوط به زنان زندانی بود؛ البته این گزارش قبلا به هیات دولت ارایه شده بود و پیشنهادات 13 گانه‌ای در پایان گزارش رییس سازمان زندان‌ها مطرح شد که با پیگیری و هم‌افزایی بین‌دستگاه‌ها می‌توانیم به بهبود وضعیت زنان زندانی امیدوار باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: بحث اصلی سیاست‌های قوه قضائیه و نظارت بر تحقق این سیاست‌ها و هماهنگی قوه مقننه و مجریه برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها از جمله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه،افزایش مجازات‌های جایگزین زندان است که می‌تواند کمک موثری برای بهتر شدن وضعیت کنونی کند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته از برخی زندان‌های زنان بازدید کردیم و امسال هم این کار هم در سفرهای استانی و هم در تهران در دستور کار است. وضعیت زنان زندانی مطلوب نیست و با توجه به نقش مادری و همسری و جایگاه آنان در جامعه باید به وضعیت زنان زندانی توجه کرد. البته تعداد زنان زندانی در مقایسه با مردان چشمگیر نیست اما همین تعداد هم برای جامعه اسلامی ما زیاد است و باید به نیازمندی‌های این زنان و راه‌اندازی مهدکودک در زندان‌ها توجه کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: زنان به علت طرد اجتماعی و خانوادگی بعد از آزادی از زندان، بیشتر از مردان به زندان باز می‌گردند و این آمار در زمستان بیشتر است.

مولاوردی در پایان اظهارکرد: با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و اداره کل امور زنان استانداری‌ها تلاش می‌کنیم سرپناهی برای اسکان این زنان فراهم شود تا پیش از یافتن شغل و توانمند شدن در آن به سر ببرند علاوه بر آن توجه به وضعیت بهداشتی و سلامت زنان زندانی مد نظر ماست و همه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه عزم جدی داشته باشند.

کد خبر 294183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha