همشهری آنلاین: کتاب حماسه «امام علی علیه‌السلام» که با ۱۳ هزار بیت شعر حماسی، داستان زندگی امام علی علیه‌السلام را روایت می‌کند، توسط مهدی شفیعی روانه بازار فرهنگ و ادب می‌شود.

کتاب حماسه «امام علی علیه‌السلام»

مهدي شفيعي با استفاده از منابع تاريخي معتبر و با نظارت كارشناسان سازمان تبليغات اسلامي داستان زندگي امام علي عليه‌السلام را در قالب 13 هزار بيت شعر حماسي به نظم درآورده و در قالب و نسق شاهنامه فردوسي به شرح زندگي اميرالمؤمنين علي (ع) پرداخته و روايتگر وقايع تمامي دوران حيات حضرت امير از هنگام تولد تا زمان شهادت شده است.

فصول گوناگون كتاب در بخش‌هاي متوالي تنظيم شده تا ترتيب رويدادها بر حسب تاريخ وقوع حفظ شود. همچنين تمامي مطالب منظومي كه سطور كتاب را شامل مي‌شوند از منابع معتبر و مشهور و به دقت گزينش شده است.

کتاب حماسه «امام علی علیه‌السلام» نخستين و كامل‌ترين زندگينامه منظوم در خصوص امام علي (ع) محسوب مي‌شود و لحن حماسي اشعار در كنار تصاويري كه حسب مجتواي فصول كتاب خلق شده‌اند در تركيبي سنت‌گرايانه با هنر خوشنويسي و تذهيب آراسته شده است.

گزينش منابع، مطالعات مقدماتي، تنظيم ترتيب زماني رخدادها و چينش مطالب، سرودن اشعار و ... در بازه زماني 10 ساله به انجام رسيده است.

کتاب حماسه «امام علی علیه‌السلام» دوشنبه 14 ارديبهشت ماه با حضور دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و چهره‌هاي برجسته فرهنگي كشور رونمايي مي‌شود.

کد خبر 293981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha