همشهری آنلاین: رییس برنامه‌ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران گفت: بنا داریم شبکه توزیع خره‌فروشی سیگار را مکانیزه کنیم که احتمالاً این موضوع ظرف سه هفته آینده نهایی می‌شود.

به گزارش ايسنا، علی اصغر رمزی اظهار کرد: کار کارشناسی و دستورالعمل مرتبط با مکانیزه کردن شبکه توزیع سیگار به صورت خرده‌فروشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دستور کار است.

وی افزود:‌ با جلسات مشترکی که با امور اصناف و سایر بخش‌ها برگزار می‌کنیم این دستورالعمل که مبتنی بر قوانین و ضوابط عرضه خرده‌فروشی سیگار است به زودی تدوین و نهایی خواهد شد و پس از آن این موضوع از طریق حوزه معاونت بازرگانی داخلی وزات صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی منعکس می‌شود.

رمزی گفت:‌ به عنوان مثال قوانینی داریم که فروش سیگار به افراد زیر 18 سال را محدود یا ممنوع کرده که همه این موارد در قالب این دستورالعمل جمع‌بندی می‌شود و واحدهای صنفی ملزم به رعایت آن خواهند بود.

رییس برنامه‌ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران در عین حال بیان کرد: در این دستورالعمل به قوانین مرتبط با عرضه سیگار به صورت نخی یا سیگارهایی که رسمی نبوده و به صورت قاچاق وارد می‌شوند نیز پرداخته شده است.

رییس برنامه‌ریزی و نظارت بر شرکت دخانیات ایران همچنین با بیان اینکه در حال حاضر خرده فروشی‌ها مجوز مخصوصی برای فروش دخانیات ندارند، گفت: اغب این مراکز روزنامه‌ فروشی، سوپرمارک‌ها یا اغذیه فروشی هستند که در تلاش هستیم پروانه‌ای خاص برای خرده فروشان سیگار تهیه و تدوین کنیم که بر این اساس فروشندگان مجزا برای خرده فروشی سیگار فعالیت خواهند کرد و وضعیت نابسامان فعلی در بخش توزیع سیگارخرده فروشی برطرف می‌شود.

کد خبر 293492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha