همشهری‌آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه هیچ افزایش قیمتی برای خودرو در دستور کار نیست، گفت: اگر در فاکتور خودروسازان مالیات بر ارزش افزوده یا نرخ بیمه ملاک قرار گیرد مشکلی نیست ولی اگر خارج از این موضوع باشد شرکت‌های خودروساز باید افزایش قیمت را به شورای رقابت ارائه کنند.

خودرو

ايسنا نوشت: محسن صالحی‌نیا در نشستی خبری درباره قیمت خودرو اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد که تعیین و فرمول قیمت خودرو باید توسط شورای رقابت انجام شود، از سال گذشته این شورا نرخ تورم و کیفیت محصولات را بخشی از این فرمول قرار داده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، خودروی سواری در فهرست کالاهای انحصاری قرار گرفته که نیاز است از سوی شورای رقابت بر اساس فرمول تعیین شده قیمت گذاری شود. بر این اساس هزینه های تاثیر گذار بر تولید از جمله نرخ تورم باید لحاظ شود.

صالحی نیا ادامه داد: درخواست وزارت صنعت به شورای اقتصاد برای خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری هنوز بررسی نشده و در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد.

وی همچنین درباره یارانه‌ای که قرار است در سال جاری به بخش تولید اختصاص یابد، گفت: قرار است یارانه در قالب سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی در اولویت اختصاص یابد که مبلغ پیشنهادی اولیه 2000 میلیارد تومان است که از دو هفته قبل کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شده است.

ايسنا در خبر ديگري نيز نوشت: براساس جدیدترین آمارهای رسمی توقف تولید برخی سواری‌های داخلی در اسفند ماه 1393 ادامه یافته است.

اسفند 1393 تولید مگان با افت صد درصدی از 71 دستگاه در اسفند 1392، به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید وولیکس C30 دنده‌ای ELITE با کاهش صد درصدی از 12 دستگاه در اسفند 1392، به صفر رسید.

اسفند ماه سال گذشته تولید ام‌وی‌ام 110 سه سیلندر نیز با کاهش صد درصدی از 304 دستگاه در اسفند 1392، به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید مزدا3 نیز با کاهش صد درصدی از 20 دستگاه در اسفند 1392 به صفر رسید.

تولید سواری آسا (B50) نیز با افت صد درصدی از هفت دستگاه در اسفند 1392، به صفر کاهش یافت.

کد خبر 293233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha