مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امروزه خانه ها پر از ابزارها و وسایلی شده که برای راحت تر کردن زندگی طراحی شده اند و قرار است در سال ۲۰۱۵ این ابزارها بازهم پیشرفته تر شوند.

گجت ۲۰۱۵

امروزه خانه‌ها پر از ابزارها و وسایلی شده که برای راحت‌تر شدن زندگی طراحی شده‌اند. هرچند برخي از آنها به اين مهم دست پيدا كرده‌‌اند و زندگي را به كام ما شيرين‌تر كرده‌اند.

اما لابه‌لاي آنها گجت‌هايي هم پيدا مي‌شوند كه نه‌تنها موجبات آسايش را فراهم نكرده، بلكه خود مايه دردسرند. با اين همه ماجراي آزمون و خطا در ساخت گجت‌ها ادامه خواهد داشت و اين بازار و مصرف‌كنندگان هستند كه تصميم مي‌گيرند كداميك به زندگي ادامه داده و كداميك از بازي كنار گذاشته شود.

با اين تفاسير به كارزار گجت‌هاي سال جديد خوش آمديد.

 

  • Apple Watch

ساعت سيبي
اپل واچ به جای اینکه یک فناوری جدید محسوب شود، بيشتر يك وسیله تزئینی- ورزشی است با يك تكنولوژي نه‌چندان جديد كه فقط برچسب سيب گاز زده روي آن خورده. این ساعت كه همزمان با عرضه آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس معرفی شد، قرار است اوایل بهار امسال وارد بازار شود.

اپل واچ طبق اخبار باید با سخت افزاری با ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. راه‌های ارتباطی این ساعت نیز واي‌فاي، بلوتوث ۴ و NFC هستند كه كارايي اين آخري برای APPLE Pay خواهد بود.

این ساعت هوشمند اولین محصول جدید اپل است که تحت مدیریت تیم کوک ساخته شده است. تیم کوک، اپل واچ را شخصی‌ترین گجت کمپانی اپل می‌داند و در کنار اصرار بر جنبه‌های فشن اپل واچ، روی قابلیت‌های ویژه آن در حفظ سلامت و تناسب بدن نیز تأکید بسیاری داشته است.

اپل واچ یک محصول مخصوص دارندگان آیفون است. این گجت که شما را به گوشی همراه‌تان متصل می‌کند، همچون یک آیپادمینی عمل کرده و توانایی ردیابی امور مربوط به سلامت و تشخیص و اندازه‌گیری ضربان قلب را دارد.

در اصل این ساعت هوشمند دستگاهی ارتباطی است که قادر به ارسال و دریافت پیغام، تماس و ضبط صوت خواهد بود. امکان کنترل کردن Apple TV نیز با این ساعت هوشمند فراهم شده و می‌تواند به عنوان یک ریموت کنترل برای دستگاه‌های خانه هوشمند اپل نیز عمل کند.

برای جفت شدن گوشی با اپل واچ، به یک آیفون 5، 5C ،5S ،6 یا 6 پلاس نیاز خواهید داشت. متاسفانه پشتیبانی از آیفون‌های قدیمی‌تر به عمل نخواهد آمد و دیگر پلتفرم‌ها نظیر اندروید نیز قابلیت همراه شدن با این ساعت را نخواهند داشت.

اپل واچ یک صفحه‌ کوچک، درخشان و رنگی لمسی دارد که یک پیچ چرخشی و دکمه نیز در کنار بدنه‌ آن قرار گرفته است. کاربر برای تعامل با ساعت قادر است صفحه لمسی را به کار گرفته یا از دستورات صوتی استفاده کند.

همچنین گجت از یک پردازنده لمسی Taptic نیز برخوردار است که هنگام دریافت اعلان‌ها، هشدارها و دیگر پیغام‌ها به ارائه بازخورد لرزشی می‌پردازد. افزون بر همه اینها، صفحه‌نمایش اپل واچ قادر به تشخیص میزان فشار انگشت است.

همانند آیفون6، اپل واچ نیز به NFC مجهز شده که با آن می‌توانید از طریق Apple Pay پرداخت‌های خود را انجام دهید. با اینکه پیچ دیجیتالی اپل واچ در سمت راست قرار گرفته، اما کاربر قادر است این ساعت را روی هر دستی که بخواهد ببندد.

طراحی اپل واچ به گونه‌ای صورت گرفته که قابلیت وارونه شدن داشته باشد و کاربر قادر است با جابه‌جا کردن بند دستگاه، سر و ته نمایشگر را بر اساس نیاز خود مشخص کند.

بنابراین با معکوس کردن نمایشگر، پیچ دیجیتالی و کلید تنظیمی ساعت در سمت مناسب برای قرارگیری روی مچ دست راست قرار خواهد گرفت. البته تنها تفاوت در این حالت، قرارگیری کلید مربوط به مخاطبین در بالای پیچ تنظیمی خواهد بود.

تیم کوک اعلام کرده که اپل واچ باید روزی یک بار شارژ شود و گزارش‌های اخیر نیز حکایت از عمر باتری یک یا حداکثر دو روزه دارند؛ یعنی همان میزانی که دیگر ساعت‌های هوشمند بازار نیز ارائه می‌کنند.

البته میزان دوام باتری دستگاه کاملا بستگی به میزان فعال بودن آن در قیاس با زمان آماده به کار بودنش خواهد.

 

  • LG flexible OLED TV

خمیده دوست دارید یا صاف؟
این محصول اولین تلویزیون UHD منحنی شکل و OLED در جهان است و فناوری‌های متعددی در آن به کار رفته. یکی از این تکنولوژی‌ها، موتور upscaling است که ویدئوهایی با رزولوشن پایین را به کیفیتی نزدیک به 4K تبدیل می‌کند.

اما جذاب‌ترین ویژگی این تلویزیون جدید قابلیت انعطاف‌پذیری آن است. این محصول قابلیت قرار گرفتن در دو حالت منحنی و تخت را داراست و کاربر آن می‌تواند بنا به سلیقه خود حالت تلویزیون را از خمیده به تخت و بالعکس تغییر دهد.

ال‌جی موفق به ساخت نمایشگر‌های منعطف ۱۸ اینچی OLED شده که مانند فرش لول می‌شوند. ال‌جی همچنین قول داده تا سال ۲۰۱۷ تلویزیون‌های ۶۰ اینچی بسازد که بتوان آنها را لوله کرد.

 

  • PlayStation Vue

سالاد پلي‌استيشن

کمپانی سوني سرویس جدیدي به نام PlayStation Vue را معرفی کرده است. این سرویس،يك تلویزیون اینترنتی است که جایگزین شبکه‌های کابلی شده و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های تلویزیونی را به صورت زنده بدون اینکه نیاز به خرید اشتراک شبکه‌های کابلی داشته باشند، تماشا کنند.

با وجود اینکه سونی اشاره‌ای به هزینه آن نکرده، ولی گفته می‌شود سونی براي این سرویس كه شامل 75 کانال خواهد بود، یک قیمت عادلانه و معقولی را برای اشتراک ماهیانه پیشنهاد خواهد داد.

همچنین گفته شده که امکان لغو اشتراک وجود ندارد. برخی از ویژگی‌های این سرویس «نشانه‌گذاری» برنامه‌هاست. نشانه‌گذاری برنامه این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تا حداکثر 28 روز تمام قسمت‌هاي يك سريال را تماشا کنید.

 

  • Android Wear 2.0

ساعت گوگلی
هنوز مدت زیادی از عرضه ساعت‌های هوشمند با سيستم عامل Android Wear نمی‌گذرد که ظاهراً گوگل تصمیم گرفته نسخه دوم این سیستم‌عامل را عرضه کند. Android Wear 2 با رفع مشکلات و افزودن قابلیت‌های جدید شاید ۲۳ شهریور رسماً عرضه شود.

از جمله ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل می‌توان به پشتیبانی از GPS و هدفون‌های بلوتوث، بهینه‌سازی مسیریابی و فرمان‌های صوتی و همچنین امکاناتی جهت مستقل کردن ساعت هوشمند از گوشی‌تان اشاره کرد.

به این ترتیب دیگر حتماً نیازی نخواهد بود که برای برخی قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند، گوشی‌تان را نیز مدام همراه داشته باشید.

 

  • Morpheus

دنياي بازي‌هاي نوين مورفیس قرار است واقعیت مجازی را وارد دنیای بازی‌های پلی‌استیشن کند. این ابزار پوشیدنی از نمایشگرهای پوشیدنی سری HMZ این شرکت کوچک‌تر است.

ریچارد مارکس از بخش تحقیق و توسعه سونی در مورد پروژه مورفیس گفته است که این ابزار فراتر از دنیای بازی‌هاست و این کمپانی قصد دارد با همکاری ناسا از آن برای مصارف علمی نیز بهره ببرد.

کیت مخصوص توسعه‌دهندگان اين پروژه از رزولوشن 1080پيكسل و زاویه دید حدود ۹۰ درجه پشتیبانی می‌کند. مورفیس قادر است تا موقعیت و چرخش سر کاربر را تشخیص دهد و از آن در بازی‌ها بهره ببرد. این به این معناست که کاربر می‌تواند با حرکت سر خود شخصيت بازی را کنترل کند.

 

  • Jibo

بي‌مكس كتابخوان
شايد شما هم بعد از ديدن انيميشن Big Hero 6 به فكر يك روبات خانگي افتاده باشيد كه بخواهد مراقب سلامتي‌تان باشد.

جیبو را می‏‌توان نخستین روبات خانوادگي نامید كه شايد مثل «بي‌مكس»، روبات شكم‌گنده انيميشن مذكور نباشد، اما مي‌تواند برای کودکان کتاب بخواند یا دستورالعمل‌های خانم خانه را به خوبی در اموری‌ نظیر تماس‌های تلفنی‌ خانه یا رسیدگی به امور فرزندان‌‌ انجام دهد.

با آنكه ارتفاع آن 27.9 سانتیمتر و وزن آن 2.72 کیلوگرم است، اما هیچ‌گونه دکمه‌ای ندارد و شما تنها با صحبت کردن با جیبو می‌توانید دستورات خود را به آن منتقل کنید. همچنين او می‌تواند با شما صحبت کند و رفتاری اجتماعی از خود نشان دهد.

 

  • Under Armour

کمربند سلامتی
شرکتUnder Armour که در زمینه تولید لباس‌های ورزشی مبتنی بر تکنولوژی‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند، به تازگی یک کمربند هوشمند را به بازار معرفی کرده است.

این کمربند به بررسی عملکرد ورزشکاران و میزان فشار وارد شده بر عضلات و استخوان‌های آنها هنگام ورزش می‌پردازد. ورزشکاران با بستن آن در قسمت میانی قفسه سینه می‌توانند مواردی مثل سرعت حرکت، سرعت تپش قلب و میزان کالری سوخته شده را اندازه بگیرند.

متاسفانه این کمربند هوشمند GPS نداشته و به این دلیل برای دنبال کردن مسیری که ورزشکاران طی می‌کنند، احتمالا مشکل خواهد داشت.

با این حال باتری این محصول نقطه قوت آن به حساب می‌آید که می‌تواند تنها با یک باتری ساعت تا یک سال بدون نیاز به شارژ به صورت مدام کار کند.

 

  • apple TV

سیب‌تی‌وی: نسخه دوم
نسخه جدید اپل تي وي طراحی کوچک تر و زیباتری داشته و قابلیت‌های آن نیز بیشتر شده است. به‌وسیله این گجت می‌توانید فیلم‌های HD را از آرشیو بزرگ اپل انتخاب و اجاره کنید یا به تماشای فیلم و سریال از طریق Netflix بنشینید.

همچنین می‌توانید فایل‌های عکس و موزیک خود در کامپیوتر را روی HDTV خود اجرا کنید.

این گجت 256 مگابايت حافظه داخلی دارد. این مقدار از حافظه واقعا کم به نظر می‌رسد، اما طبق ادعای اپل برای راه‌اندازی سیستم‌عامل کوچک آن و پردازش تصویر مناسب خواهد بود.

این دستگاه بسیار کوچک است و می‌توان آن را به راحتی حمل کرد، دمای بسیار کمی ایجاد می‌کند و تمام پورت‌های ورودی و خروجی مورد نیازمانند HDMI، Optical،Ethernet،USB WIFI رادارد.

اين گجت بیش از یک رمز عبور را در حافظه خود نگه نمی‌دارد. کنترل از راه دور دستگاه بسیار زیبا طراحی شده، ولی زمانی که می‌خواهید تنظیمات شبکه بی‌سیم یا مشخصات ورود به Netflix را وارد کنید کار کردن با آن بسیار مشکل است.

البته راه حل آن این است که توسط iPad،iPod Touch یا iPhone خود به صورت بی‌سیم آن را هدایت کرده و از صفحه کلید یکی ازآنها براي واردكردن اطلاعات استفاده كنيد.

  • Nvidia Shield

تبلتي براي خوره‌هاي بازي
یکی از امکانات جالب تبلت شیلد انویدیا، استریم بازی از کامپیوتر به روی تلویزیون بزرگ است. تبلت به صورت بی‌سیم به کامپیوتر شما متصل می‌شود و از طریق خروجی HDMI تصویر را به تلویزیون منتقل می‌کند تا شما بتوانید از طریق دسته بازی اختصاصی این تبلت بازی‌های PC را روی تلویزیون اجرا کنید، آن هم بدون اینکه نیاز داشته باشید تا کامپیوتر اتاق خود را کنار تلویزیون بگذاريد.

انویدیا به‌جای استفاده از صفحه‌ نمایش 5 اینچی کنسول بازی خود، از یک صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1080پيكسل در این تبلت استفاده کرده است.

در کنار تمامی قابلیت‌های مربوط به انجام بازی‌ها و استفاده از امکانات بی‌نظیر، این تبلت از سیستم‌عامل اندروید استفاده کرده و قادر است تمامی نیاز‌های شما را برای استفاده از یک تبلت اندرویدی نیز پوشش دهد.

 

  • HoverBoard

بازگشت به آينده
كسانى كه مجموعه فيلم‌هاي «بازگشت به آينده» را ديده‌اند حتماً Hoverboard (بوردي كه بالاتر از سطح زمين حركت مي‌كرد) را به ياد دارند .

اكنون اين رويا به حقيقت پيوسته است، استفاده از اين وسيله جالب نياز به هيچ‌گونه آموزش يا تصديق خاصي ندارد و شركت سازنده عملكرد اين هاوربورد را به يك موتورسيكلت تشبيه كرده و گفته كه هدايت‌كننده براي كنترل آن به نيروي چرخش و تكيه بدني متكي است.

  • Dyson 360 Eye

مستخدم هوشمند برای منزل شما !
دیگر لازم نیست شما با کمک جاروبرقي خانه را تمیز کنید، بلکه كافي است‌ دستور دهید تا جارو، خانه را نظافت کند. دایسون تلاش کرده است با ایجاد مکش فوق‌العاده حتی ذرات در حد 0.5 میکرون را هم از زمین بردارد.

یک دوربین 360 درجه پانوراما نیز به همراه یک سنسور مادون قرمز همه اتاق را زیر نظر دارند تا این دستگاه بتواند مسیر حرکتی درست خود را تشخص دهد و به مبلمان و دیوار و اشیا برخورد نکند.

  • OnePlus 2

غول چینی
وان‌پلاس ۲ قرار است از پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵ و صفحه نمایش ۵/۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ بهره ببرد. علاوه بر این دارای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، حافظه رم 3 گیگابایتی و باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر است.

رزولوشن دوربین پشت آن ۱۶ مگاپیکسل خواهد بود و از دوربین ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی بهره خواهد برد. سیستم‌عامل وان پلاس هم2 OS OPPO است که برپایه اندروید ۴.۴ خواهد بود.

 

  • Air Squared

صدا از هوا و زمین
ایده جالبی كه در تولید اين بلندگو به‌کار رفته اين است كه با بهره‌گیری از قابلیت مغناطیسی که در آن گنجانده شده به‌صورت معلق روی هوا قرار می‌گیرد.

Air Squared از دو قسمت تشکیل شده. میکروفوني كه در آن قرار دارد آن را به گزینه خوبی برای انجام مکالمات صوتی در کنفرانس‌ها تبدیل کرده است.

با استفاده از بلوتوث می‌توان گوشی‌هوشمند را به این بلندگو متصل کرد. باتری این بلندگوی معلق امکان پخش موسیقی تا ۱۲ ساعت را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • Project Ara

گوشی جورچین
این پروژه که توسط تیم کوچکی به نام ATAP - متشکل از مهندسان سابق DARPA (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا) و جمعی از نوابغ گوگل - اداره می‌شود با هدف ساخت یک تلفن همراه هوشمند ماژولار راه‌اندازی شده است.

در صورتی که این پروژه به مرحله نهایی برسد با خرید این گوشی هوشمند، احتمالا آخرین گوشی خود را خریداری خواهید کرد، چراکه شما قادر خواهید بود هر قطعه‌ای از جمله دوربین گوشی، نمایشگر و حتی باتری آن را تغییر دهید تا در نهایت به گوشی دلخواه خود برسید.

هدف اصلی گوگل و تیم ATAP ساخت دستگاهی است که تهیه گوشی‌های هوشمند را برای میلیون‌ها انسانی که توانایی خرید گوشی‌هایی مانند آی‌فون و گلکسی S5 را ندارند، آسان‌تر کنند.

موانع زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد، ولی تیم ATAP با یک برنامه زمانی فشرده سخت در تلاش هستند تا پروژه «آرا» را به محصولی قابل خرید توسط مردم عادی تبدیل کنند و طبق این زمان‌بندی فقط یک سال تا اتمام پروژه باقی مانده است.

با اين پروژه صنعت گوشی‌های هوشمند به کلی دگرگون می‌شود و شاهد روش‌های جدید تولید، روش‌های متنوع خرید و فروش گوشی‌ها و راه‌های جدیدی برای مشتریان گوشی‌های هوشمند برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر گوشی‌های‌شان خواهیم بود.

  • Magic Leap

پرش رویا به واقعیت
مجیک لیپ در حال ساخت نوعی واقعیت افزوده‌ پیشرفته‌ است که نام آن را واقعیت سینمایی گذاشته. این شرکت مدعی است تجربه‌ این فناوری سه بعدی از هر چه تا به حال ساخته شده، واقعی‌تر است.

فناوری شرکت Magic Leap فراتر از واقعیت مجازی یا افزوده است؛ این فناوری از چیزی به نام سیگنال نورزمینه‌ بهره می‌برد. براي همين و در اینجا از عینک‌های عظیم‌الجثه خبری نیست و همين امر باعث شده تاطبیعی‌تر باشد.

نگارشهيددخت/منبع:همشهري دانستنيها

کد خبر 292978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha