چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی برنامه‌های این سازمان را که به مناسبت هفته کارگر از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش ايسنا،  منصور اعتصامی در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های کار و کارگر پرداخت و گفت: با وجود اينكه زمان زیادی از تشکیل اداره کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نمی‌گذرد و یک اداره نوپاست اما امسال برنامه مناسبی را جهت ورود به هفته کار و کارگر تدارک دیده‌ایم، گفت: این سازمان اثرگذار نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و یک سازمان بین نسلی است و ایجاب می‌کند به مجموعه اندوخته‌هایش به عنوان حق الناس نظر کنیم.

وی افزود: توجه به شرکای اجتماعی در چارچوب اهداف راهبردی سازمان شعاری است که آن را دنبال می‌کنیم و در دوره جدید به بازگشت سازمان به ماموریت حرفه‌ای و اصلی خویش و کنار گذاشتن حاشیه‌ها نتایجی حاصل شده است که از جمله آنها می‌توان به ارتباط گسترده با شرکای اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد که امسال نیز آن را تقویت می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب دستورالعملی به استان‌های کشور ابلاغ شده است، گفت: باید در شناخت این قشر یک فضاسازی ویژه اتفاق بیفتد. هنوز فضای تحریم‌ها باقی است و تقویت و توسعه ملی با اتکا به نیروی انسانی که عمدتا کارگران هستند باید مورد توجه قرار بگیرد، تحکیم مبانی اقتصاد مقاومتی نیز از این رهگذر میسر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه خبرنگاران گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سینمایی طراحی شد که هنوز به امضا نرسیده است. در آن تفاهم‌نامه تاکید کردیم که پوشش شاغلان فرهنگ و هنر ساز و کار جدیدی پیدا کند که کمتر با مشکل مواجه شود. باید یک جریان حقوقی از خبرنگاران حمایت کند. این قشر معمولا مغفول می‌ماند و هنوز چنین جریان حقوقی طراحی نشده است.

اعتصامی در ادامه از طراحی و ایجاد دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: کلیات این طرح آماده شده و امیدواریم امسال با راه‌اندازی این دبیرخانه مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کنیم. کارگران و کارفرمایان گلایه‌های روشنی نسبت به سازمان تامین اجتماعی دارند. از سال گذشته ارتباط نزدیک کارفرمایان را با بخش‌های مختلف سازمان رقم زدیم و درصدد تقویت ارتباط سه رکن کارگران، کارفرمایان با سازمان هستیم.

وی در ادامه از ارتقای چهار برابری سفرهای زیارتی بازنشستگان خبر داد و گفت: اعزام به سفرهای زیارتی از جمله مشهد مقدس از برنامه‌های بلندمدت فرهنگی سازمان است که آن را در هر سال دنبال می‌کنیم. امسال یک افزایش اعتبار چهار برابری برای اعزام به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است. هدف‌گذاری ما 25 هزار نفر در سال برای اعزام خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین اعزام 5000 بازنشسته به عتبات عالیات را نیز هدف‌گذاری کردیم که کمک هزینه قرض‌الحسنه به آنها تعلق می‌گیرد. علاوه بر اینها تهیه یک زائرسرا با پیش‌بینی بودجه 20 میلیاردتومانی در مشهد مقدس در دستورکار قرار گرفته است که این زائرسرا متعلق به شرکای اجتماعی خواهد بود و ساخت آنها را در سال جاری آغاز می‌کنیم.

کد خبر 292971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha