سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه‌ای از نقاشی‌های ناصر اویسی، یکی از بزرگان مکتب سقاخانه در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

نقاشی

به گزارش ایسنا، وحید ملک - مدیر موسس مجموعه نگارخانه‌های آرت‌سنتر - درباره برپایی این نمایشگاه در آرت‌سنتر 2 گفت: یکی از برنامه‌هایی که آرت سنتر از بدو تأسیس در دستور کار دارد، معرفی آثار پیشگامان هنر نوین ایران است. در این راستا نمایشگاه‌های متعددی در این مجموعه نگارخانه برای معرفی آثار هنرمندانی مانند مارکو گریگوریان، جعفر روح‌بخش، محمد احصایی، فرامرز پیل‌آرام و هانیبال الخاص و ... برپا شده است و در نخستین گام برای معرفی ویژه مکتب سقاخانه نمایشگاهی از ناصر اویسی، یکی از پیشگامان این مکتب در سالن‌های آرت سنتر 2 برپا می‌شود.

او ادامه داد: ناصر اویسی یکی از بزرگان هنر تجسمی ایران است که آثارش همواره مورد توجه سلایق مختلف قرار می‌گیرد. او بی‌شک یکی از چهره‌های بنام نقاشی ایران در عرصه بین‌المللی است. او جلوه دیگری از فرهنگ ایران را با تلفیق سنت و مدرنیسم در آثارش به‌نمایش گذاشته است. اویسی تا کنون موفق به دریافت جوایز بین‌المللی متعددی شده و آثارش در نمایشگاه‌های متعددی در کنار هنرمندان بزرگ جهان از جمله پیکاسو، دابفت، فلیکس، شگال و سالوادر دالی در معرض دید قرار گرفته و به موزه‌های معتبر جهان از جمله آتن، بارسلونا، بلگراد، بروکسل، رم، مادرید، نیویورک، پاریس ، لندن زوریخ، برلین و تهران راه پیدا کرده است.

ملک اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه اویسی در هنرهای تجسمی ایران و جهان تصمیم گرفتیم که نمایشگاهی از آثار دوره‌های متعدد او را در مجموعه آرت سنتر 2 برپا کنیم. این مجموعه دربرگیرنده 60 تابلو نقاشی او است. این آثار در سه سالن به‌نمایش درمی‌آیند، این مجموعه شامل نقاشی‌های کوچک که در ابعاد 40 در 30 روی کاغذ و با تکنیک آب مرکب خلق شده‌اند و نقاشی‌هایی که با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده‌اند که بزرگ‌ترین اثر این مجموعه در ابعاد 200 در 100 خلق شده است. در کنار این آثار مجموعه‌ای از لیتوگرافی‌های اویسی نیز به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

ناصر اویسی متولد 1313 در تهران است. او در سال 1335 ازدانشکده حقوق دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و بعدها در رم هنرآموزی کرد.

نمایشگاه اویسی از چهارم تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه در نگارخانه آرت‌سنتر 2 برپا است. گالری آرت‌سنتر 2 در قیطریه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان واقع شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات می‌توانند با شماره 22601130 تماس بگیرند.

این گالری هر روز از ساعت 11 تا 9 شب میزبان هنردوستان است.

کد خبر 292883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha