گروه سیاسی: وزیرکشور موقعیت کنونی کشور را حساس و تعیین کننده دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی‌ایران یک پدیده مهم، تعیین کننده و تاثیرگذار بود که برخلاف جریان عادی زندگی موجود در دنیا و جریان حاکم اتفاق افتاد.

وزیر کشور طی سخنانی در جمع اعضای شورای اداری استان زنجان که ایسنا خبر آن را منتشر کرد گفت: شرایط کنونی در کشور ناشی از اقتدار و نقش سازنده جمهوری اسلامی‌است و هرچه این جایگاه و نقش ارتقاء یابد، حساسیت و فشارهای دشمنان علیه نظام نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هر زمانی که ملت ایران مشی اصولگرایی را تقویت می‌کند، موقعیتش خطیرتر، حساس‌تر و فشارها نیز بیشتر می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به این‌که برخی ذهنیت‌های منفی درباره شرایط کنونی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که شرایط حساس‌تر می‌شود، نباید نگرانی و ذهنیت منفی ایجاد شود؛ چراکه این وضعیت نشان از نقاط قوت و مثبت در کشور است.

تبلیغات براساس قانون فعلی

محمدحسین موسی پور، معاون پارلمانی وزیر کشور گفت: با توجه به فشردگی دستور جلسات مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات به انتخابات مجلس نخواهد رسید و تبلیغات انتخاباتی براساس قانون فعلی، انجام خواهد شد.[جزئیات بیشتر]

بودجه بیشتر برای انتخابات رایانه‌ای

علی اصغر کاراندیش گفت: برای بالا‌بردن سرعت و امنیت در فعالیت‌های اجرای انتخابات و تهیه و تامین تجهیزات برای حوزه‌هایی که در آنها انتخابات مجلس هشتم به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، باید علاوه بر هزینه در نظر گرفته شده اعتبار دیگری نیز در نظر گرفته شود.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب، اظهار داشت: اعتباری که برای انتخابات 24 اسفند به ما اختصاص داده شده، برای برگزاری انتخابات به روش گذشته است اما زمانی که قرار شد انتخابات به شکل رایانه‌ای برگزار شود، طبیعی است که باید لوازمی مانند کامپیوتر و اسکنر خریداری شود لذا تهیه این لوازم نیازمند تامین اعتبار به غیر از بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته شده است.

کاراندیش با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات به شکل رایانه ای از جهات مختلف، نتایج خوبی را دربر دارد، افزود: به طور قطع نتایج انتخابات مجلس هشتم ظرف یک روز اعلام خواهد شد.

کد خبر 29261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز