شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از اعلام فیلم‌های حاضر در جشنواره کن ۲۰۱۵، «تیری فرمائو» دبیر این رویداد سینمایی درباره این انتخاب‌ها اظهار نظر کرد.

تیری فرمائو

به گزارش ايسنا، «تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن که بی‌شک یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در این جشنواره سینمایی است، درباره انتخاب‌های امسال کن در بخش رقابتی، گفت: مجبور بودیم ریسک کنیم.

«فرمائو» که پس از چندین سال همکاری موفق با «ژیل ژاکوب» رئیس اسبق جشنواره کن برای اولین‌بار با «پیر لسکیور» رئیس جدید کار می‌کند،درباره حضور چهره‌های نو در بخش رقابتی و غیبت چندین فیلمساز صاحب سبک اظهار کرد: ما باید فیلم‌ها را نشان دهیم و بنابراین باید خطر کنیم و به عنوان مثال یک فیلم اول را در بخش رقابتی گذاشتیم و از همچنین فیلمی از «گاس ون سن» دعوت کرده‌ایم که با عموم فیلم‌های او تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد،در هر بخش فرآیند منحصر به فردی برای انتخاب فیلم‌ها وجود دارد و من فیلم‌ها را انتخاب نمی‌کنم اما این فیلم‌ها موفق شده‌اند به خوبی توجه هیات انتخاب را جلب کنند.

دبیر شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن در ادامه افزود: برخی افراد معتقدند هر سال کارگردانانی ثابت در جشنواره حضور دارند اما امسال بسیاری از کارگردانان بزرگ و مولف کاری برای ارائه در کن نداشتند.

فرمائو همچنین از اضافه شدن 3 یا 4 فیلم دیگر به بخش رقابتی و همین تعداد فیلم به بخش «نوعی نگاه» جشنواره‌ی کن خبر داد و گفت: هم‌اکنون 20 فیلم دیگر در اختیار داریم که باید مورد بازبینی قرار گیرند و در حال حاضر منتظر رسیدن، آخرین فیلم هستیم.

دبیر باسابقه جشنواره‌ی کن در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از انتخاب فیلم «فرزندان سائول» از کارگردان نه چندان آشنایی در بخش رقابتی هراس نداشتید؟ گفت:از انتخاب تمام فیلم‌ها ترسیدم و همیشه نگرانم، چرا که می‌خواهیم جشنواره کن جشنی مفید برای صنعت سینما و خبرنگاران حاضر باشد.

فرمائو درباره عدم انتخاب فیلم «روزهای طلایی من» ساخته «آرناد دسپلچین» کارگردان صاحب نام فرانسوی در بخش رقابتی اظهار کرد: این فیلم را خیلی دوست داشتم اما تصمیم گرفتیم تا حد ممکن فیلم‌هایی را که تاکنون در بخش رقابتی حضور نداشتند را انتخاب کنیم، اما انتخاب باز هم پیچیده است چرا که اگر برای مثال فیلم ساخته «دونزلی» را انتخاب نمی‌کردم، متهم به عدم شجاعت برای انتخاب، فیلم سوم یک زن می‌شدم.

فرمائو در انتها از احتمال حضور فیلم انگلیسی «مرتفع» ساخته «ویتلی» در بخش رقابتی خبر داد که در حال حاضر به همراه چند فیلم دیگر در حال بررسی هستند.

به گزارش ایسنا،شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می با حضور برادران «کوئن» در راس هیات داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می ادامه خواهد داشت.

کد خبر 292556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha