شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ونسان ونگوک نقاشی است که علاوه بر هنرش، رفتارهایی غیرعادی‌ نیز بر شهرت جهانی‌اش افزوده‌است، برای مثال می‌گویند او گوش چپ خود را بریده‌، گوشی که اکنون با کمک سلول‌های بنیادین شبیه‌سازی شده‌است.

ون‌گوک

براساس گزارش CNN، هنرمندي به نام ديموت استرب با همكاري گروهي از دانشمندان متخصص در زمينه سلول‌هاي بنيادين، از جمله چارلز وكنتي، دانشمندي كه گوش انسان را در پشت موشي كشت داد، گوش مشهور ون‌گوك را در سال 2014 شبيه‌سازي كردند.

گوش ون‌گوک

اين گروه با كمك گرفتن از سلول‌هاي اهدايي توسط يكي از اعضاي خانواده اين نقاش هلندي كه در اواخر عمرش به شدت از بيماري‌هاي روحي و رواني در عذاب بود، توانستند گوش چپ او را كه توسط خودش بريده شده‌بود،‌شبيه‌سازي كنند. اين گوش كه نمونه‌اي طبيعي در ابعاد حقيقي از گوش اين نقاش است اكنون به يكي از مشهورترين مجسمه‌هاي علمي در جهان تبديل شده‌ كه در مركز هنر و رسانه كارلسروهه در آلمان به نمايش گذاشته شده‌است.

استرب تنها به بازخلق گوش اين هنرمند كفايت نكرده و با قرار دادن يك ميكرفن در كنار آن، به بازديد‌كنندگان امكان مي‌دهند با گوش ون‌گوك صحبت كنند. اين ميكروفن به نرم‌افزاري متصل است كه پالس‌هاي عصبي تارهاي صوتي ون‌گووك را شبيه‌سازي مي‌كنند.

سلول‌هاي بنيادين اهدايي از بدن يكي از نوادگان برادر مشهور ون‌گوك، تئو دريافت شده‌است. گوش با كمك چاپگر سه‌بعدي ايجاد شده و در بيمارستان بيرگام و زنان در بوستون كشت داده شده‌است و اكنون در مخزني از مايعات مغذي زندگي مي‌كند، اگرچه نمي‌تواند بيش از چند سال به زندگي خود ادامه دهد.

کد خبر 292517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha