سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

کاهش نرخ سود بانکی از سیاست‌های بانک مرکزی است که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته و حتما در جلسه آتی شورا این نرخ کاهش می‌یابد.

 رئيس‌كل بانك مركزي با بيان اين مطلب، از تعيين تكليف نرخ سود بانكي در جلسه آتي شوراي پول و اعتبار خبر داد و به ايرنا گفت: بانك مركزي در اين ارتباط گزارشي را آماده كرده كه در جلسه گذشته شوراي پول و اعتبار مطرح شده و توضيحات كلي آن در اختيار اعضا قرار گرفته است.

ولي‌الله سيف با اعلام اينكه كاهش نرخ سود بانكي را در جلسه آينده شوراي پول و اعتبار دنبال مي‌كنيم و اميدواريم در جلسه آتي بتوانيم به نتيجه برسيم، در مورد احتمال كاهش اين نرخ در بهار امسال گفت: قاعدتا متناسب با روند كاهشي نرخ تورم، نرخ سود بانكي هم بايد كاهش يابد.

وي با اعلام اينكه در دوره‌اي بسيار طولاني در ارتباط با سود سپرده‌ها و تسهيلات، نرخي منفي داشتيم كه اكنون مثبت شده است، منتها با نرخ تورم فاصله زيادي دارد كه بايد حتما برگردد و متناسب شود تا بتواند قابل‌قبول باشد و منجر به حمايت از توليد، رشد صادرات غيرنفتي و ايجاد اشتغال شود. رئيس‌كل بانك مركزي در مورد اينكه آيا اين كاهش نرخ سود به‌صورت پلكاني و مرحله‌اي خواهد بود افزود: پلكاني نه، ولي سبكي را پيش مي‌بريم كه روند آن بتواند متناسب با شاخص‌هاي اقتصادي توسط سياستگذار، كه بانك مركزي است، تنظيم شود.

  • دفاع دولت از كاهش سود بانكي

همزمان محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت درباره كاهش نرخ سود بانكي گفت: يكي از مسئوليت‌هاي شوراي پول و اعتبار، تعيين نرخ سود بانكي است و حال كه نرخ تورم با توجه به سياست‌هاي دولت روند كاهنده دارد نرخ سود بانكي هم بايد خود را با نرخ تورم تنظيم كند. سخنگوي دولت با بيان اينكه ما با تقليل نرخ سود بانكي موافق هستيم، گفت: اميدواريم در جلسات آينده شوراي پول و اعتبار نرخ جديد را كه كمتر از نرخ فعلي است، اعلام كند.

کد خبر 292235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha