همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد باید برخی حرف‌ها را به صورت شفاف بیان کند تا علاقمندان به فوتبال در جریان آن قرار بگیرند. وی همچنین عنوان کرد که کفاشیان راهکار جدیدی به وی نداده است.

مهر نوشت: کارلوس کی روش در نشست خبری که بعدازظهر امروز سه شنبه در محل سالن آکادمی ملی فوتبال برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: احساسم این است که باید برخی مسائل را توضیح دهم. پس از جلسه ای که با کفاشیان و حسنی‌خو داشتم به احترام آنها مصاحبه‌ای نکردم.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: ولی به خاطر علاقمندان به فوتبال باید در مورد یکسری از مسائل شفاف سازی داشته باشم. در روز پایانی سال که با کفاشیان جلسه داشتم ایشان اعلام کردند بعد از بازی با سوئد قرارداد ما تمام است. این تصمیم گرفته نشد و ما یکباره به تصمیم برای جدایی نرسیدیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر این تصمیم را گرفتیم به این خاطر بود که مشکلات مالی، اداری و مدیریتی هم وجود داشت و این ادامه همکاری را غیرممکن می کرد. البته هم من و هم فدراسیون فوتبال از این تصمیم ناراحت بودیم چرا که این چیزی نبود که برای آینده فوتبال ایران در نظر گرفته بودیم.

کی روش که حرف های تکراری را مطرح می کرد ادامه داد: براساس حقایقی که وجود داشت تصمیم گرفتیم که جدا شویم اما یکسری اتفاقات ما را مجبور کرد که به این مرحله برسیم. وقتی مشکلات را عمیق بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که باید بالاجبار جدا شویم. اتفاقی هم که در فرودگاه افتاد و ممنوع الخروج شدم تردیدی که در جدایی من وجود داشت را به یقین تبدیل کرد.

کارلوس کی روش در ادامه با بیان اینکه قول دادند تا در برگشت از اروپا این مشکلات حل شود گفت: قول داده بودند که در برگشت از اروپا چنین مشکلی دیگر برای من بوجود نخواهد آمد اما وقتی برگشتیم می خواستند در فرودگاه گذرنامه من را بگیرند. این مشکل هنوز حل نشده است.

وی افزود: در بازگشت تیم ملی به ایران علی کفاشیان نشستی را بااعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار کرد که آنها با استعفای من مخالفت کردند. بعد هم نشستی چند ساعته با رئیس فدراسیون فوتبال و نماینده وزارت ورزش داشتیم. ما در فضایی دوستانه همه مشکلات را بررسی کردیم و قرار شد راهکارهایی از سوی حسنی خو و کفاشیان جلوی راه ما قرار گیرد تا با حل مشکلات کارمان را تا جام جهانی پیش ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به همین خاطر امروز نشستی برگزار شد تا من در جریان راهکارهای لازم برای حل این مشکلات قرار بگیرم. فکر می‌کردم امروز با آمدن من به جلسه راه‌حل‌ها برای طی کردن مسیری موفقیت‌آمیز تا جام‌جهانی در دست کفاشیان است که اینطور نبود.

کی روش ادامه داد: وقتی جلسه تمام شد متاسفانه هیچ راه حلی به من ندادند. به همین خاطر باید اعلام کنم با شرایط فعلی فدراسیون و مشکلات مالی، اداری و مدیریتی که این فدراسیون دارد، قادر نیستیم به روند موفقیت آمیزی که داشتیم ادامه دهیم.

وی ادامه داد: من استفعای دوستانه ای داده بودم که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با توجه به شرایطی که بوجود آمده بود این استعفا را قبول نکرد. با این شرایط من تحت قرارداد فدراسیون فوتبال هستم. البته تحت قرارداد بودن یک داستان است و انجام دادن مسئولیت هایی که بر عهده من است در یک مسیر درست، مسئله دیگری است. اگر هم الان اینجا هستم فقط به خاطر مخالفت کردن اعضای هیات رئیسه است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم بازی به بازی برنامه ریزی کنیم و اردو به اردو پیش برویم. من با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارم و برای موفقیت نیاز به حمایت از سوی همه مسئولان دارم. نباید شرایط به گونه ای باشد که همه چیز را در دقایق پایانی تصمیم بگیریم. اتفاقی که در چهار سال گذشته رخ داد و تصمیمات همه در لحظه آخر گرفته می شد.

وی افزود: تا زمانی که مشکلات مالی باشد نمی شود کاری کرد. ما باید برنامه ریزی کنیم که این نیاز به حمایت مالی دارد. الان در فاصله کمتر از چهل روز تا مسابقات مقدماتی هنوز مشخص نیست ما از کجا حمایت خواهیم شد. الان کسانی هستند که در کار فوتبال و مسائل فنی دخالت می‌کنند. وقتی افرادی تحت نام من تصمیماتی می گیرند که من هیچ اطلاعی از آنها ندارم، شما چه انتظاری دارید؟

کارلوس کی روش با تاکید بر اینکه حق خودش می داند که در کارش به او احترام گذاشته شود گفت: بعد از ۳۳ سال کار کردن این حق را دارم که تقاضا کنم افرادی با من کار کنند که به من احترام بگذارند. اگر نمی خواهند این کار را بکنند به روی سکوها بروند چرا که من نمی توانم این افراد کار کنم.

وی با بیان اینکه نگفته است با شرایط فعلی نمی تواند کار کند گفت: حرف من این است که با نبودن امکانات و حمایت ها ادامه کار مقدور نیست. استعفای من از سوی اعضای هیات رئیسه مورد قبول واقع نشد و حالا من همچنان تحت قرارداد فدراسیون فوتبال هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد حضور جواد نکونام در تیم ملی گفت: برنامه من این بود که علی کریمی و جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شوند. با این حال نمی توانیم منکر برخی مسائل شویم.

وی ادامه داد: الان منطقی نیست بخواهم چیزی را از شما پنهان کنم. پس بگذارید همه چیز را به صورت واقعی به شما بگویم. من به همراه علی کفاشیان در مردادماه هنگام آغاز لیگ قرار گذاشتیم که جواد نکونام و علی کریمی به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند. این برنامه ای بود که ما مردادماه گذاشته بودیم اما الان نمی دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد. اطلاعاتی که من دارم این است که باید طبق قرارداد و آنچه در قرارداد من و فدراسیون فوتبال درج شده است پیش برویم تا بعدا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

کی روش افزود: وقتی من نمی توانم بازیکنانم را انتخاب کنم آن وقت چگونه باید اختیار کادر فنی را داشته باشم تا اعضای آن را تعیین کنم. این برای من عجیب است که بعد از ۳۳ سال حتی اجازه ندارم تا کادرم را خودم انتخاب کنم. البته من همیشه با کفاشیان مشورت می کنم و با تصمیماتی که او می گیرد من مخالفتی ندارم. البته اینکه شخصی به من بگوید یک فرد باید به کادر فنی اضافه شود این دیگر فوتبال نیست.

وی خاطرنشان کرد: من این حرف ها را به صورت کلی گفتم اسم کسی را نیاوردم. این را به شما می گویم که دخالت در کار من به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در مورد مسائلی که در اختیار من باشد این اجازه را نمی دهم اما در برخی از مسائل مدیریتی که اعتقادی به من نداشته باشد دخالت نمی کنم. اما شما نمی توانید یوزپلنگ را کنار مار و عقرب قرار دهید و منتظر باشید زنده بماند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: من عنوان فردی که علاقمندان به محیط زیست هستم این صحبت ها انجام دادم و از یوزپلنگ شما مثال آوردم اما واقعیت این است که باید مراقب انقراض خودم باشم. الان تصورم این است که شما دوباره می خواهید یوزپلنگ را در قفس مار و عقرب بیندازید.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب سرپرست تیم ملی برعهده فدراسیون است یا شما گفت: این مسئله مربوط نبوده است. فدراسیون فوتبال این حق را دارد که هر شخصی که قادر است به ما کمک کند به عنوان سرپرست بگذارد اما مسئله ای که نمی توانم با آن کنار بیایم این است که این شخص به عنوان سرپرست تیم ملی انسان توانمندی باشد. ما در اینجا کسی را دارم که می خواهد فقط ادای سرپرست را در بیاورد.

کی روش ادامه داد: بگذارید یک مثال برای شما بیاورم. بازی اول مقدماتی برابر ازبکستان. ما در یک روز بلیت داشتیم ، ویزایمان برای روز بعدش بود و جالب تر از همه اینکه هتل برای روز بعد. ما به تاشکند رفتیم و متوجه شدیم ویزا نداریم. پس از اینکه مشکل را در فرودگاه حل کردیم به هتل رسیدیم اما تازه متوجه شدیم هتل برای دو روز دیگر رزرو شده است. در این شرایط بازیکنان ما ۴۸ ساعت نخوابیده بودند.

وی افزود: من سرپرستی نمی خواهم که با پول فدراسیون دوستانش را به سفرهای خارجی بیاورد. وقتی زمان پرداخت پاداش و پول تو جیبی می شود آن وقت می بینیم پولی در بساط نیست چرا که سرپرست پول ها را با دوستانش خرچ کرده است و پولی برای کادر فنی و بازیکنان نمی ماند. ما برای بازی با اندونزی محتاج کفش هایی بودیم که مخصوص هوای بارانی بود اما سرپرست این کار را نکرد چون پول را با دوستانش خرج کرده بود. آن سرپرست لیدرها را دعوت کرده بود تا به ورزشگاه بیایند و مدام اسم ایشان را فریاد بزنند.

کی روش ادامه داد: یک مثال دیگر؛ در بحرین بازیکنان تیم ملی دو ساعت معطل شدند. چرا که سرپرست تیم ملی گفته بود ما باید ۴۳ پاسپورت تحویل بدهیم اما فقط ۴۲ پاسپورت تحویل داده شد. وقتی پس از دو ساعت معطلی مقامات فرودگاه بحرین افراد تیم ملی را شمردند متوجه شدند که من ۴۲ نفر هستیم نه ۴۳ نفر.

وی افزود: این سرپرست مردم پرتغال را دزدان دریایی می داند. و مهمتر از آن کسانی که به فوتبال خدمت می کنند از نظر ایشان خائن هستند. بگذارید من شفاف بگویم. من دیگر نمی توانم با چنین دست افرادی به عنوان سرپرست کار کنم. افرادی که پرونده کاری دژاگه و قوچان نژاد برای حضور در تیم ملی را بایکوت کرده بودند. اگر پیگیری های من نبود این دو بازیکن هنوز برای ایران نمی توانستند بازی کنند. من دیگر نمی توانم با سرپرست هایی کار کنم که پس از پنج هفته فعالیت در فوتبال به من می گویند حداقل استانداردهای ما را ندارید.

کی روش ادامه داد: بگذارید در انتها شفاف بگویم. اگر تعهد باشد و تنها وعده و وعید ندهند ما کارمان را پیش می بریم و در غیر این صورت نمی شود. ما باید برای پست سرپرستی به دنبال افرادی باشیم که دنبال عکس انداختن نباشند و برای آنها منافع ملی و تیم ملی ایران اهمیت داشته باشند نه تنها منافع شخصی آنها.

کد خبر 292216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha