دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مسیر کرمان تا طبس، که از غرب کویر لوت آغاز شده و به شرق کویر مرکزی یا همان دشت کویر منتهی میشود، یک گزینه مناسب برای چنین سفری است.

کویرلوت

بخش قابل توجهي از وسعت بخشهاي مرکزي سرزمين ايران را دو کوير بزرگ «مرکزي» و «لوت» دربرگرفته و زيباييهاي آنها، کويرنوردان را مجذوب خود کرده است.

غير از سکوت و آرامش رمزآلود کوير، کاروانسراها، آب‌انبارها و يخچالهاي سنتي، پوشش گياهي محدود اما شگفت انگيز و همينطور وجود برخي مناطق نيمه کوهستاني با درختان زيبا و معماري هوشمندانه انگيزه‌هاي کافي را به شما براي سفر به مناطق کويري فراهم ميکند.

مخصوصا آنکه تعطيلات نوروز در پيشرو باشد و فرصت گشت و گذارهاي کويري هم رو به اتمام، چراكه هنوز آب وهوا رو به گرمي نرفته است.

مسير کرمان تا طبس، که از غرب کوير لوت آغاز شده و به شرق کوير مرکزي يا همان دشت کوير منتهي ميشود، يک گزينه مناسب براي چنين سفري است.

در اين مسافرت سه چهار روزه ميتوانيد اقليم هر دو کوير را ببينيد و گشتهايي در ميان ديدنيهاي شهرها و روستاهاي مسير بزنيد. شبها هم از آرامش و سکوت کوير و تماشاي آسمان پرستاره لذت ببريد.

درست در دل كوير و در جنوب‌غربي شهر كويري طبس، اين روستاي زيبا و تاريخي قراردارد؛ روستاي نايبند که بر دامنه کوهستان و مشرف بر دشتهاي بي انتها قرارگرفته، چشمانداز بي نظيري دارد و يكي از زيباترين هدفهاي گردشگري در اين مسير پيشنهادي است.

نويسنده: ميترا قاسمي /عکس: رضا رودنشين

منبع:همشهري‌سرزمين من

کد خبر 292072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha