نصب برچسب‌های نرخ جدید تاکسی‌های تهران از دیروز آغاز شده و تا پایان فروردین تمام برچسب‌ها نصب و نرخ‌های جدید براساس قانون در تهران اجرایی می‌شود.

نرخ‌هاي جديد تاكسي‌هاي درون شهري پايتخت براساس مصوبه شوراي شهر نسبت به سال گذشته 20درصد افزايش يافته است. به همين منظور شهروندان مي‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي رانندگان تاكسي در زمينه دريافت كرايه اضافي، اين موضوع را از طريق تاكسيراني پيگيري كنند. ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران نيز اعلام كرد كه علاوه بر نصب نرخ‌هاي جديد در تاكسي‌ها، تاكسيراني اقدام به نصب تابلوهاي جديد درخصوص دريافت كرايه‌ها در ايستگاه‌هاي تاكسي كرده است. رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران هم ديروز درخصوص نرخ كرايه تاكسي در تهران به فارس گفت: متأسفانه به‌خاطر تورم هر ساله با اين مشكل مواجه هستيم. از يك طرف بايد منافع مردم و از طرف ديگر منافع تاكسيران درنظر گرفته شود. به گفته احمد دنيامالي تاكسيرانان هزينه نگهداشت خودرو، سوخت و مشكلات ديگر هم دارند و تلاش مي‌شود هم مردم و هم تاكسيرانان راضي باشند. وي به بحث مكانيسم پرداخت در تاكسي‌ها اشاره كرد و گفت: بايد رويه‌اي را درنظر بگيريم كه ديگر مردم پول نقد پرداخت نكنند و الكترونيكي هزينه‌هاي خود را پرداخت كنند. وي افزود: البته بايد معضل تاكسيمترها را هم برطرف كنيم و به يك وحدت رويه برسيم.

در اين رابطه رئيس شوراي شهر تهران هم بر اين نظر است كه بايد نسبت به به‌روز‌كردن سيستم تاكسيمتر با نرخ‌هاي جديد اقدام شود. مهدي چمران با بيان اينكه كمتر از 10روز آينده تمامي برچسب‌هاي تاكسي‌هاي گردشي براي اعلام نرخ‌هاي جديد نصب مي‌شود، اضافه كرد: وجود چند شركت مختلف در تاكسيراني‌ها موجب تأخير در واگذاري برچسب‌هاي جديد شده است.

  • تنظيم رايگان تاكسيمترها تا ۱۷ ارديبهشت

طرح تنظيم رايگان تاكسيمتر تاكسي‌هاي گردشي و تلفني‌ تا ۱۷ ارديبهشت در ۴ پايانه تاكسيراني تهران ادامه دارد.تاكسي‌هاي گردشي و تلفني مي‌توانند با مراجعه به مراكز درنظرگرفته شده براي تنظيم تاكسيمتر خودروي خود اقدام كنند. اهميت تنظيم تاكسيمتر از آن جهت است كه نصب برچسب نرخ‌هاي جديد تاكسي در سال ۹۴ منوط به ارائه پروانه هوشمند و قبض تنظيم تاكسيمتر است. درعين حال عدم‌استفاده از برچسب نرخ كرايه و عدم ‌به‌كارگيري تاكسيمتر و ساير تجهيزات الزامي در آيين‌نامه جديد تاكسيراني مشمول امتياز منفي و جريمه نقدي مي‌شود.

پايانه دردشت، پايانه شقايق و پايانه ثامن الحجج براي تنظيم تاكسيمترهاي شركت عزم الكتريك درنظر گرفته شده است. همچنين پايانه كاوه واقع در منطقه ۱۱ براي تاكسيمترهاي شركت آلما و ره‌پويان انديشه دنا درنظرگرفته شده است. تاكسي‌هاي شامل طرح مي‌توانند تمامي روزهاي هفته به غيراز ايام تعطيل از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ به مراكز يادشده مراجعه كنند. پايان طرح ۱۷ ارديبهشت سال‌جاري است. پايانه دردشت در منطقه ۴ به نشاني بزرگراه رسالت، نرسيده به بزرگراه شهيد باقري، پايانه مترودردشت واقع شده است. همچنين پايانه شقايق منطقه ۵ به نشاني بلوار فردوس غرب، بلوار شقايق، جنب مترو اكباتان و پايانه كاوه منطقه ۱۱ به نشاني خيابان‌آزادي، بعد از جمال‌زاده، پايانه كاوه، دفتر تاكسيراني اين منطقه قرار دارد. پايانه ثامن الحجج منطقه‌۱۵ هم در ضلع شمالي ميدان آقانور واقع شده است.

کد خبر 291924

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha