شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

زورگیران خشن که با حمله به خانه زوج کشاورز، دست به سرقت طلا زده بودند، فکرش را نمی‌کردند که لهجه‌هایشان آنها را لو بدهد.

30بهمن‌ماه سال گذشته اهالي روستاي ويشكا در شهرستان خشكبيجار صداي فريادهايي را از يك خانه ويلايي شنيدند. 4سارق نقابدار با حمله به خانه زوجي سالخورده دست به سرقت زده‌ بودند و همسايه‌‌هاسعي كردند مانع فرار دزدان شوند. سارقان زورگير اما با چاقو اهالي محل را تهديد كردند و سوار بر يك پژو پارس پا به فرار گذاشتند.

همزمان موضوع به پليس گزارش شد و پس از آن تيمي از كارآگاهان پا در محل سرقت گذاشتند. پيرمرد صاحبخانه به مأموران گفت: من و همسرم به همراه دختر و دامادمان در خانه بوديم كه يك دفعه با 4جوان كه صورت‌هاي خود را پوشانده بودند روبه‌رو شديم. آنها با تهديد چاقو و اسلحه وارد خانه‌مان شدند و از ما خواستند هرچه پول و طلا داريم در اختيارشان قرار دهيم. همسرم از ترس جانش، النگوهايش را از دستانش درآورد و تحويل آنها داد.

در همين هنگام من با سارقان درگير شدم كه با چاقو دستانم را زخمي كردند و با ورود همسايه‌ها متواري شدند. با اين شكايت تيمي از مأموران با دستور سرهنگ فلاح كريمي رئيس پليس آگاهي استان گيلان جست‌وجوي خود را براي دستگيري دزدان فراري شروع كردند. كارآگاهان در نخستين اقدام به بررسي شماره پلاك خودروي متهمان كه اهالي روستا موفق شده بودند آن را يادداشت كنند پرداختند. با اين سرنخ اقدامات اطلاعاتي در اين زمينه انجام شد تا اينكه ردپاي دزدان در شهرك گلستان رباط‌كريم به‌دست آمد.

پس از آن مأموران 5 اسفند ‌ماه راهي مخفيگاه سارقان شدند و در عملياتي ضربتي هر چهار متهم را دستگير كردند. هرچند آنها در بازجويي‌هاي نخست خود را بي‌گناه مي‌دانستند اما فكرش را هم نمي‌كردند لهجه‌هايشان، آنها را لودهد. مالباخته بعد از حضور در پليس آگاهي استان گيلان اعلام كرد كه آنها همان زورگيران خشني هستند كه شبانه به خانه‌اش حمله كردند.

وي گفت: من مطمئنم كه آنها همان دزد فراري هستند چرا كه وقتي تهديدمان مي‌كردند 3نفر از آنها لهجه يكي از شهرهاي شمال غربي كشور و ديگري لهجه شهر ديگري را داشت. همين باعث شد كه سارقان مسلح به دستبرد خونين اعتراف كنند.

آنها اعتراف كردند كه با سفر به شهرهاي شمالي كشور يك خانه ويلايي اجاره كرده و با شناسايي زوج كشاورز به خانه‌اش دستبرد زدند و پس از آن به شهرستان رباط كريم برگشتند. آنها مدعي شدند كه اسلحه‌اي كه براي تهديد طعمه‌هايشان استفاده كرده‌اند قلابي بوده است و چون صورتشان را پوشانده بودند هرگز فكرش را نمي‌كردند كه خيلي زود و پيش از عيد گير بيفتند.زورگيران مسلح كه 4دوست هستند پس از اعتراف به سرقت با قرار قانوني روانه زندان شدند.

کد خبر 291872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha