گرانفروشی سهام در جریان ۲ عرضه اولیه در فرابورس و بورس کمپین‌های اعتراضی سهامداران و سرمایه‌گذاران را در فضای مجازی به راه انداخت.

در جريان مبادلات روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه عرضه اوليه سهام شركت‌هاي فولاد هرمزگان و سيمان خوزستان انجام شد. اما پس از فاش شدن ابعاد گرانفروشي صورت گرفته تنها يك روز پس از عرضه سهام سيمان خوزستان، بازار شاهد خروج بسياري از سرمايه‌گذاران و خريداران سهام اين شركت بود. اين گزارش حاكي است:

اعتقاد برخي سرمايه‌گذاران به گران بودن قيمت ۴۴۵ توماني سهام سيمان خوزستان، ۱۵ هزار و ۷۵۶ سهامدار ۲۶.۲ ميليون سهم اين شركت را تنها يك روز پس از خريد براي فروش عرضه كردند و درواقع نسبت به پس دادن سهام اين شركت در دومين روز حضورش در بورس اقدام كردند. در پي آن عرضه سهام فولاد هرمزگان نيز در فرابورس با استقبال كمرنگي مواجه شد.

موج اعتراض سرمايه‌گذاران و استنكاف آنها به حدي بود كه برخلاف گذشته كارگزاران بورس براي تخصيص سهام به سرمايه‌گذاران و مشتريان خود التماس مي‌كردند و از آنها مي‌خواستند كه سهام فولاد هرمزگان را خريداري كنند. اين ماجرا موجب شد از عصر روز چهارشنبه به اين سو كمپين‌هاي مجازي معترضان با عنوان «من عرضه اوليه نمي‌خرم!»، در گروه‌هاي فعال سرمايه‌گذاران بورس در فضاي مجازي با شدت بسيار فعال شود.

علي صحرايي معاون عمليات بورس تهران در واكنش به گلايه عده زيادي از سهامداران مبني بر گران بودن عرضه اوليه سهام سيمان خوزستان گفت: واقعيت اين است كه مسئولان بورس تلاش زيادي كردند تا عرضه اوليه سهام اين شركت با شرايط بهتري انجام شود اما با توجه به تمايل سهامدار عمده مبني بر عرضه به قيمت‌هاي مدنظر، در نهايت اين شركت با قيمت 445تومان عرضه شد.

کد خبر 291755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha