جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرماید: در حالی که بستر خود را پهن کرده بودم، رسول خدا (ص) بر من وارد شد و فرمود:‌ ای فاطمه، سر به بستر خواب مگذار مگر اینکه چهار عمل را انجام دهی: قرآن را ختم کن، پیامبران را شفیع خود قرار بده، اهل ایمان را از خویش راضی گردان و یک حج و عمره انجام بده.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت فاطمه زهرا (س) مي‌فرمايد: پدرم اين چهار دستور را داد و مشغول نماز شد. من هم در حالي كه انجام اين چهار كار را مشكل مي‌ديدم، به فكر فرو رفتم و صبر كردم كه نماز پدرم تمام شود و براي انجام آن اعمال راهنمايي بگيرم. وقتي نماز حضرتش به پايان رسيد، عرض كردم:‌ اي رسول خدا، چهار دستور به من دادي كه براي انجام آن در اين وقت كم توانايي ندارم. آن حضرت لبخندي زد و بعد فرمود:

اگر (قل هو الله احد) را سه مرتبه بخواني، مثل اين است كه يك ختم قرآن انجام داده‌اي؛ و اگر بر من و پيامبران قبل از من صلوات بفرستي، همه ما روز قيامت شفيعان تو هستيم؛ و اگر براي اهل ايمان از خداوند آمرزش بخواهي، همه آنان از تو رضايتمند خواهند شد؛ و اگر بگويي: (سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر) مانند اين است كه حج و عمره انجام داده‌اي.

  • منبع: كتاب فاطمةالزهرا بهجة قلب المصطفي، ص۳۰۴
کد خبر 291743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha