سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هجدهمین بازار فیلم و محصولات تلویزیونی جشنواره فیلم فجر امسال در کنار بخش بین‌المللی جشنواره فجر از هفتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه برپا می شود.

جشنواره فجر

به گزارش مهر؛ با برگزاری بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت ماه سال جاری، هجدهمین بازار فیلم و محصولات تلویزیونی با استفاده از فناورى مدرن نیز در این دوره برگزار می شود.

خريداران آثار ايرانى از بيش از هفتاد كشور جهان در قالب كمپانى هاى مطرح يا شركت هاى خصوصى معتبر و گزينش شده مشتريان اين بازار را تشكيل مى دهند.

آرش امینی مدیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: يك سرور مركزى و اتاق های بازبینی فيلم، به خريداران اين امكان را می دهد تا به راحتى به تماشا و انتخاب فيلم هاى مورد نظر خود بپردازند و سپس در محيط بيرون از كابين و در سطح غرفه هاى مذاكره، به رايزنى و خريد با صاحبان آثار مذكور در بازار بپردازند. فرآيند مذكور شامل عرضه فيلم هاى بلند، كوتاه، مستند و حضور تهیه کنندگان ایرانی این آثار در بازار است.

وی در مورد ویژگی های این دوره از بازار فیلم بیان کرد: بازار فیلم این دوره با هدف تمرکز بیشتر بر عرضه و فروش فیلم های ایرانی باید به بهترین نحو برگزار شود تا شاهد استقبال قابل اعتنای فروشندگان آثار داخلی باشیم.

امینی با اشاره به مهمانان بازار فیلم این دوره، بیان کرد: امسال مهمانانی از ۷۰ کشور جهان در بازار فیلم حضور خواهند داشت که بخش زیادی از آنها را پخش کنندگان و خریداران آثار تشکیل می دهند و تعدادی از مهمانان، مسئولان و برنامه ریزان فستیوال های مهم بین المللی و تهیه کنندگان مایل به تولید مشترک با ایران خواهند بود.

بازار فیلم از دوره شانزدهم جشنواره فیلم فجر هر ساله برگزار شده و توانسته در طول این سال ها با عملکرد مثبت در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 291531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha