همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت از لغو تشرف بدون نوبت زائران بالای ۸۰ سال به حج خبر داد.

به گزارش تسنيم،‌سعید اوحدی ، در پاسخ به سوالی در زمینه برنامه این سازمان برای جلو انداختن حج زائران بالای 80 سال به کجا رسید؟ اظهار داشت:‌ تا 4 سال گذشته مصوبه‌ای در شورای برنامه‌ریزی بعثه وجود داشت که افراد بالای 80 سال بتوانند بدون نوبت برای حج مشرف شوند.

وی اضافه کرد: براساس استفتائاتی که اخذ شد تصمیم بر این گرفته شد که چه تضمینی است که فرد 80 ساله‌ای که اولویتش نرسیده و به دلیل باز نبودن مسیر برایش به شکلی مستطیع به حساب نمی‌آید زیارتِ این فرد را جلو بیاندازیم و جای فردی را بگیرد که اولویت داشته و مستطیع است.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: چه تضمینی وجود دارد که در یک سالی که آن فرد مشرف می‌شود، حادثه‌ای برای فرد مستطیع و دارای اولویت پیش نیاید که اگر حادثه‌ای پیش بیاید شرعاً حج آن فرد هم به عهده سازمان حج می‌شود که این کار را کرده و هم بر عهده فردی می‌شود که به جای وی مشرف شده است.

اوحدی گفت: بر همین اساس این تسهیلات و مصوبه لغو شده و امروز صرفا در سازمان حج و زیارت افرادی که در اولویت هستند مسطیع هستند و آنها مشرف می‌شوند و هیچ برنامه‌ای برای زائران مسن یا بیمار در حج تمتع داریم.

کد خبر 291354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha