همشهری آنلاین: هادی مرزبان درباره برنامه‌ خود برای سال ۹۴ از اجرای اثری از بین ۲ نمایشنامه بهرام بیضایی یا محمود رهبر به عنوان اولویت اولش و همچنین اجرای طرحی برگرفته از کلیه آثار اکبر رادی نام برد.

هادی مرزبان

به گزارش مهر؛ هادی مرزبان درباره برنامه ریزی خود برای اجرای تئاتر در سال ۹۴ گفت: سال گذشته گفته بودم که تلاش می‌کنم برای بهار سال ۹۴ تمرین و تولید اثری نمایشی را شروع کنم و به همین دلیل در تلاش هستم تا تمرینات یک اثر نمایشی را در اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز کنم.

وی درباره اثر یا آثار مدنظر برای تولید و اجرا در سال جاری یادآور شد: در اولویت برای اجرا، ۲ نمایشنامه را مدنظر دارم که هیچ یک از آثار استاد رادی نیست. در تعطیلات نوروز حدود ۳۰ نمایشنامه مختلف بخصوص آثاری از نمایشنامه نویسانی جوان را خواندم که بسیار خوب بودند و معتقدم برخی از این نمایشنامه نویسان جوان امیدهای آینده درام نویسی ما هستند.

کارگردان نمایش‌های «شب روی سنگفرش خیس» و «لبخند باشکوه آقای گیل» ادامه داد: ۲ نمایشنامه مدنظرم از آثار استاد بهرام بیضایی و آقای محمود رهبر هستند. از استاد بیضایی نمایشنامه «سلطان مار» و از آقای رهبر نمایشنامه «در همین حوالی» را مدنظر دارم. نمایشنامه «در همین حوالی» که در حال بازنویسی توسط یک تیم نویسندگان با حضور آقای رهبر است، به نمایشنامه‌ای جهانی تبدیل شده است. طی ۲ هفته آینده از بین این ۲ اثر، انتخاب اصلی خود را برای تولید و اجرا قطعی خواهم کرد.

مرزبان درباره سالن مدنظر برای اجرای یکی از این ۲ نمایشنامه، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر را گزینه مناسب برای اجرا دانست و در صورت فراهم نشدن شرایط اجرا در سالن اصلی، اجرا در تماشاخانه ایرانشهر را به عنوان اولویت بعدی نام برد.

کارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» که سال گذشته اجرای عمومی آن با مشکلاتی همراه بود و باعث بستری شدن او در بیمارستان شد، درباره اینکه آیا اتفاقات رخ داده باعث شد تا اثری از زنده‌یاد اکبر رادی را برای سال ۹۴ انتخاب نکند، تصریح کرد: اصلا اینگونه نیست چون اتفاقات سال گذشته من را مصمم‌تر کرد که اجرای آثار استاد رادی حرفی برای گفتن دارد ولی برای اجرای در سال جاری هر چه روی آثار استاد رادی کنکاش کردم دیدم که همه آثار زنده‌یاد رادی را اجرا کرده‌ام و شرایط روحی خودم به گونه‌ای است که دوست دارم کار جدیدی را روی صحنه ببرم.

وی افزود: هیچ بعید نیست که بعد از اجرای جدیدی که مدنظر دارم، مجددا یکی از آثار استاد رادی را تولید و اجرا کنم. تا آثار زنده‌یاد اکبر رادی هستند، من آن‌ها را کار خواهم کرد.

مرزبان با اشاره به کار روی طرحی جدید از آثار زنده‌یاد اکبر رادی، توضیح داد: در حال حاضر روی طرحی کار می‌کنم که برگرفته از کلیه آثار استاد رادی هستند و خودم نیز به عنوان یکی از بازیگران آن طرح حضور خواهم داشت. البته در ابتدای یک اجرای جدید را روی صحنه خواهم برد و سپس درباره تولید و اجرای این طرح اقدام خواهم کرد.

این کارگردان با سابقه تئاتر تأکید کرد: سال گذشته و بعد از بستری شدن در بیمارستان، برای استراحت به خارج از کشور سفر کردم ولی در آن‌جا به همه گفتم که باید به ایران برگردم چون برای من زمانی است که تمرینات یک اثر نمایشی را شروع می‌کنم. تمام تلاشم این است که اردیبهشت‌ماه سال جاری تمرینات اثر نمایشی جدید خود را شروع کنم.

کد خبر 291277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha