همشهری آنلاین: دانشگاه علوم اقتصادی که پیشتر وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی بود در آخرین روزهای سال ۹۳ با دانشگاه خوارزمی ادغام شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا منجذب رئیس دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه خوارزمي با تایید این مطلب اظهار داشت: این ادغام قبل از تعطيلات عید صورت گرفته است و تمامی پرسنل، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی به دانشگاه خوارزمی منتقل شده‌اند.

وی همچنین علت این ادغام را نیاز دانشگاه خوارزمی به سه دانشکده‌ علوم مالی، علوم اقتصادي و مدیریت اعلام کرد.

دکتر سيد حسين حسینی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالي نيز در این زمینه گفت: این ادغام مورد توافق هر دو دانشگاه بوده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه علوم اقتصادی افزود: این دانشگاه در دولت قبل و بدون تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از دانشکده به دانشگاه ارتقاء یافت. در ابتدا قرار بود دانشکده علوم اقتصادی زیرمجموعه یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور قرار گیرد به همین دلیل ماهیت دانشگاه علوم اقتصادی همواره مورد سوال شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

حسيني با تاکید بر اینکه ادغام دانشگاه علوم اقتصادي با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور از مدت‌ها قبل مورد بحث بود، ادامه داد: سرانجام ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی مورد تایید قرار گرفت. اما مباحثی مانند ادغام تمام یا بخشی از دانشکده‌ها، مدرکی که به دانشجویان اعطا می‌شود، ساختار و تشکیلات دانشگاه، مسائل مدیریت و اداری دانشگاه و ... باید مورد توافق هر دو دانشگاه قرار گیرد و تصمیم‌گیری در این موارد بر عهده دانشگاه‌ها است نه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري.

کد خبر 291149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha