شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین سازنده نرم‌افزار جهان امروز چهل ساله‌شد، شرکتی که در سال ۱۹۷۵ چیزی بیشتر از یک موسسه‌ نوپا نبود که دو دانشجوی ترک‌ تحصیل‌کرده آن را راه‌اندازی کرده‌بودند.

براساس گزارش Cnet، بيل‌گيتس و پاول آلن چهل سال پيش شركتي كوچك را راه‌اندازي كردند كه امروز بيش از 125 هزار كارمند دارد و فضايي بيش از 740 هزار متر مربع را در اطراف شهر سياتل آمريكا به خود اختصاص داده‌است و اصلي‌ترين محصولات آن را مي‌توان در 90 درصد رايانه‌هاي سرتاسر جهان يافت. مايكروسافت امروز پس از شركت اپل و شركت Exxon سومين شركت ارزشمند جهان به شمار مي‌رود.

مایکروسافت

كارمندان مايكروسافت 40 سال پيش

بيل گيتس كه پيش از استعفايش از مايكروسافت در سال 2000، براي 25 سال مديريت اين شركت را به عهده داشت، به مناسبت چهلمين سالگرد تولد مايكروسافت براي كارمندان اين شركت توصيه‌هايي دارد: قدرت تكنولوژي را براي همه قابل دسترس سازيد، انسان‌ها را به يكديگر متصل كرده و رايانش (توسعه فناوري رايانه در زمين سخت‌افزار و نرم‌افزار) خصوصي را درهمه‌جاي جهان قابل دسترس سازيد.

وي در ايميلي كه براي تمامي كارمندان شركت مايكروسافت ارسال كرد، بر پايبندي‌اش بر ديدگاهي كه چهل سال پيش آن را خلق كرده،‌ تاكيد كرد و از مايكروسافت درخواست كرد هرگز توانايي خود را در متحول‌ساختن زندگي انسان‌ها فراموش نكند. وي در ايميل خود نوشت آنچه بيش از همه‌چيز اهميت دارد، قدمي است كه در آينده برداشته خواهد‌شد.

گيتس كه پس از استعفايش از مايكروسافت، در مقام مشاور مديرعامل مايكروسافت باقي مانده‌است، اكنون بر فعاليت‌هاي بشردوستانه فعاليت دارد و ثروت شخصي‌اش او را براي شانزده‌سال به عنوان ثروتمند‌ترين فرد جهان حفظ كرده‌است. با اين‌همه او متعهد شده كه 95 درصد از ثروتش را صرف امور خيريه كند و تاكنون 28 ميليارد دلار را در بنياد خيريه بيل و مليندا گيتس هزينه كرده‌است.

گيتس در نامه‌اش به كارمندان مايكروسافت نوشت:

فردا روزي ويژه‌است: مايكروسافت چهل ساله مي‌شود.

در آن روزها، پاول الن و من قرار دادن رايانه برروي ميزهاي تمامي خانه‌هاي جهان را هدف خود قرار داديم، هدفي بسيار بزرگ كه باعث شد بسياري به دليل اينكه فكر مي‌كرديم اين هدف عملي است، ما را ديوانه تصور كنند. ديدن اينكه رايانش از آن زمان تاكنون تاچه‌اندازه پيشرفت كرده‌اند شگفت‌انگيز است و همه ما مي‌توانيم به خاطر نقش مايكروسافت در اين پيشرفت به خود بباليم.

امروز من بيشتر به آينده اين شركت مي‌انديشم تا گذشته آن، معتقدم محاسبات و فعاليت‌هاي رايانه‌اي در 10 سال آينده سريعتر از گذشته رشد خواهد‌كرد. ما هم‌اكنون در جهاني چند‌سكويي زندگي مي‌كنيم و نفوذ رايانش هرروز بيشتر از ديروز مي‌شود. ما درحال نزديك شدن به نقطه‌اي هستيم كه رايانه‌ها و روبات‌ها قدرت ديدن، حركت كردن و تعامل طبيعي را به دست خواهند‌آورد و با قفل‌گشايي از كاربرد‌ها و توانايي‌هاي جديد، توانايي‌هاي بشر را بيش از هميشه خواهند‌ساخت.

مايكروسافت تحت مديريت ساتيا نادلا در موقعيتي بهتر از هميشه قرار گرفته و پيشگام پيشرفت‌هاي رايانه‌اي است. ما از منابع كافي براي حل و مهار مشكلات دشوار برخورداريم. ما با تمامي جنبه‌هاي رايانش مدرن درگيريم و عميق‌ترين پايبندي را به تحقيقات در اين صنعت داريم. من به عنوام مشاور ساتيا در جلسات رونمايي از محصولات جديد حضور دارم و تحت تاثير نبوغي قرار مي‌گيرم كه شاهد آن هستم. نتايج اين نبوغ و ديدگاه‌هاي جديد را مي‌توان در محصولاتي مانند كورتانا، مترجم اسكايپ، و هولولنز مشاهده كرد و اين محصولات تنها نمونه‌هايي كوچك از نوآوري‌هايي است كه در پيش رو قرار دارند.

مايكروسافت در سال‌هاي آينده از فرصت دستيابي به افراد و شركت‌هاي بيشتري برخوردار خواهد‌بود. تكنولوژي هنوز به دليل پيچيدگي و گراني‌اش، و يا به دليل غيرقابل‌دسترس بودنش، از دسترس بسياري از انسان‌ها خارج است. از اين رو اميدوارم به راه‌حلي براي قابل دسترس شدن تكنولوژي براي تمامي انسان‌هاي جهان بيانديشيد، راهي براي متصل ساختن تمامي انسان‌ها به يكديگر و براي قابل‌دسترس ساختن رايانش در سرتاسر جهان.

طي اين چهل سال اول اهداف زيادي را در كنار يكديگر محقق ساخته‌ايم و از تجارت‌ها و افراد زيادي پشتيباني كرده‌ايم تا به قابليت‌هاي واقعي خود پي ببرند. آما آنچه اكنون بيشترين اهميت را دارد، كاري است كه در آينده انجام مي‌دهيم. از اينكه كمك كرديد مايكروسافت امروز و در آينده شركتي شگفت‌انگيز باشد، از شما تشكر مي‌كنم.

کد خبر 291111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha