جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

هشهری‌آنلاین: همایش دو روزه "نیایش،ضرورت زندگی" به عنوان بخش ویژه دومین‌جشنواره پیام پیامبر (ص) در روزهای 27 و 28 مرداد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی باقری دبیر علمی همایش"نیایش،ضرورت زندگی" در گفتگو با ستادخبری جشنواره پیام پیامبر، دراین باره گفت: دومین جشنواره پیام پیامبر همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) تا نیمه شعبان ولادت منجی عالم بشریت برگزار می‌شود و بخش سلسسله نشست های تخصصی این جشنواره با حضور کارشناسان و فعالان قرآنی به مباحث روز در ارتباط با قرآن و عترت اختصاص یافته است. [نخستین جشنواره‌ پیام پیامبر (ص)]
وی با اشاره به اهداف برگزاری "همایش نیایش ضرورت زندگی" یادآور شد: این همایش به منظور شناسایی، معرفی و تجلیل و تکریم از آثار برتر نیایشی کشور برگزار می شود که در کنار تکریم از برترین های این عرصه، همایشی نیز به منظور طرح مباحث و دیدگاه های هنرمندان، نویسندگان و فعالان عرصه نیایش اجرا می شود.
دبیر علمی همایش "نیایش ضرورت زندگی" خاطر نشان کرد: در این همایش ، چهار کمیته کاری برای پیشبرد اهداف همایش تشکیل شده است که شامل کمیته علمی، هنری، اجرایی و اطلاع رسانی است.
باقری افزود: بخش های هنری این همایش روز شنبه 27 مرداد ماه درمجموعه آسمان فرهنگستان هنر برگزار می شود که شامل نمایش آثار برتر عکاسی با موضوع نیایش ، نمایش فیلم سینمایی با موضوع نیایش و اجرای موسیقی آیینی خواهد بود.
حجت الاسلام باقری ادامه داد: همزمان با برگزاری همایش ، پنج جلد کتاب با موضوعات کتابشناسی توصیفی نیایش، نیایش های برگزیده در نثر فارسی از تمامی ادیان، نیایش های برگزیده در نظم فارسی، نیایش از دیدگاه اندیشمندان و نمازیه های فارسی  به چاپ می‌رسد.
وی در باره ارائه مقالات در این همایش گفت: مجموعه مقالاتی که از طریق فراخوان یا سفارش برای این همایش آماده شده است به صورت کتاب منتشر می شود.
حجت الاسلام باقری درباره نشست تخصصی دیگر جشنواره پیام پیامبر(ص) در موزه ملی قرآن کریم گفت: همایش نیایش و مولانا در روز یکشنبه 28 مرداد ماه با حضور اندیشمندان و پژوهشگران در موزه ملی قرآن کریم برگزار می شود.
حجت الاسلام باقری خاطر نشان کرد: درحاشیه همایش نیایش ضرورت زندگی، 60 ترجمه برتر و نفیس صحیفه سجادیه به زبان های مختلف دنیا رونمایی می‌شود.
وی در مورد سایر نشست‌های علمی تخصصی این جشنواره گفت: همزمان با ایام برپایی جشنواره پیام پیامبر(ص)، موزه‌ملی قرآن کریم میزبان برگزاری نشست هایی با حضور فعالان قرآنی، قرآن پژوهان و علاقه مندان به کلام وحی است که از آن جمله می‌توان به جلوه‌های نیایش در فرهنگ عامه و نیایش در قرآن و صحیفه سجادیه اشاره کرد. وی افزود: همچنین نشست تخصصی نیایش و مولانا در روز شنبه 27 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

نهادهای همکار ‌
حجت الاسلام باقری درباره نهادهای همکار در برگزاری نشست‌های تخصصی در موزه ملی قرآن کریم گفت : این نشست ها با همکاری موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، مرکز مطالعات فرهنگی شهرداری تهران، مرکز قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشکده مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی ، معاونت هنری فرهنگستان هنر، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، سازمان مدارس و حوزه های علمیه خارج از کشور و موسسه دین پژوهی بشرا برگزار می شود و حضور در نشست های تخصصی برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از سخنرانی‌های این نشست‌ها در روزهای تعیین شده در موزه ملی قرآن کریم حضور یابند یا با شماره 66490859  تماس حاصل نمایند.

کد خبر 29108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز