مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

به‌دنبال درج خبری با عنوان پراید همچنان حادثه‌ساز بی‌رقیب، در همشهری ۱۹اسفند ۹۳شرکت تولید‌کننده خودروی پراید توضیحاتی دراین باره ارسال کرده است.

خودرو پراید

بخش‌هايي از توضيحات مرتبط با خبر همشهري عينا بدين شرح است:

رئيس محترم پليس راهور ناجا در اعلام خبر مذكور صرفا به تعداد تصادفات پرداخته است و اين در حالي است كه بيش از 5ميليون خودروي پرايد در جاده‌هاي كشور در حال تردد است. اصولا در بررسي اينچنين موضوعاتي مي‌بايست تعداد تصادفات به نسبت تعداد تردد خودرو بررسي‌ و اعلام‌شود؛ چرا كه در اين اعلام، تعداد تصادفات يك خودرو با 10هزار تردد در جامعه با تعداد 5ميليون پرايد كه در خيابان‌ها حضور دارند مقايسه شده كه معقول و منطقي نيست.

رئيس محترم پليس راهور ناجا در اعلام گزارش عملكرد مجموعه خود تمامي موارد مطرح شده را به‌صورت نسبي با سال‌هاي گذشته سنجيده و رشد نكات مثبت مجموعه خود را بر اين اساس مشخص و مطرح كرده‌اند. در اين گزارش افزايش تعداد خودرو، تعداد گواهينامه صادر شده و بر همين اساس كاهش تلفات به نسبت سال‌هاي گذشته اعلام شده و اين در حالي است در گزارش مذكور اعلام تعداد تصادفات خودرو بدون درنظر گرفتن فراواني خودرو در جامعه و صرفا براساس تعداد تصادفات مطرح شده‌است. براساس گزارش ارائه شده در نسبت تعداد تصادفات به تعداد تردد خودرو پرايد در رده چهارم قرار گرفته و برخلاف اعلام رئيس محترم پليس راهور به‌صورت نسبي بيشترين تصادفات متوجه خودروي پرايد نيست.

با توجه به‌وجود مشكلات متعدد در حوزه تصادفات خودرو ازجمله نبود راه‌هاي ايمن و مجهز به تابلوهاي مربوطه، پايين بودن فرهنگ رانندگي و نقص در عوامل انساني جاي تعجب دارد كه چرا مسئولين محترم نيروي انتظامي صرفا با بيان مطالبي، خودروسازان را خطاب قرار داده و تمامي مشكلات موجود در اين زمينه را به‌خودروسازان نسبت مي‌دهند. ظاهرا ديواري كوتاه‌تر از خودروساز پيدا نمي‌كنند.

توضيحات همشهري: براساس اعلام پليس راهور ناجا، خوروي پرايد بالاترين آمار كشته‌شدگان در تصادفات رانندگي را در كشور دارد كه شركت توليد‌كننده مي‌توانست با افزايش ضريب ايمني از تعداد كشته‌شدگان بكاهد.

پليس راهور معتقد است با اصلاح سيستم ايمني توسط خودروساز تا50درصد از تلفات اين خودرو در تصادفات كاهش مي‌بايد. درباره استاندارد بودن خودروهاي توليد داخل نيز ذكر اين نكته ضروري است استانداردهاي ايران از استانداردهاي روز دنيا پايين‌تر است و حداقل‌ها رعايت مي‌شود.

کد خبر 291077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha