جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی روز جمعه گزارش داد، در حملات متقابل ارتش و تروریست‌ها در شمال منطقه سینا ۳۲ تن از جمله ۱۵ سرباز و دو شهروند عادی کشته شدند.

 ۳۲ کشته در درگیری های سینا

به گزارش ايرنا، در این گزارش آمده است، یک منبع امنیتی مصری در این باره گفت که تروریست ها با استفاده از کمین در جنوب شیخ زوید با نصب کمین در مناطق الوفاق و ولی لافی در جنوب رفح و قبر عمیر و البوابه در جنوب شیخ زوید حمله کردند.

این حملات با انفجار سه فرد انتحاری که کمربندهای انفجاری پوشیده و از خودروهای آمبولانس استفاده کرده بودند، شروع شد.

این حملات درحالی انجام گرفت که قاهره تلاش می کند یک نیروی عربی مشترک برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهد.

این منبع امنیتی مصری گفت پس از عملیات انتحاری سه تروریست ، شش تروریست دیگر با استفاده از خودروهای آمبولانس و شلیک آرپی جی به مواضع نیروهای ارتش حمله کرده و درگیری های سختی بین دو طرف به وقوع پیوست که در این عملیات 5 تن از قانون شکنان کشته و نفر ششم نیز خود را با کمربند انفجاری ، منفجر کرد.

مقامات پلیس محلی گفتند که تروریست ها با مسلسل و شلیک 5 خمپاره به موانع نظامی حمله کردند. این درگیری ها در جنوب شیخ زوید در 15 کیلومتری شرق العریش بزرگترین شهر شمال سینا رخ داده است.

مقامات مصر تاکید کرده اند از شروع درگیری ها در شمال سینا در سال 2013 تا کنون 500 تن از نیروهای امنیتی و سربازان ارتش مصر کشته شده اند.

کد خبر 291031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha