همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور و پیشروی آن طی روزهای آینده به شرق کشور خبر داد.

باران

احدوظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا،گفت: بر اساس سامانه بارشی که امروز از شمال غرب و غرب کشور وارد شده است، پیش‌بینی می‌شود ابتدا نوار غربی و به تدریج تا اواخر وقت در دامنه‌های البرز و سواحل جنوبی دریای خزر ابرناکی، وزش باد، بارش باران، گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع بارش برف رخ دهد.

وی با بیان اینکه گستره این بارش‌ها دوشنبه نیمه شمالی، دامنه‌های زاگرش مرکزی و جنوب غرب کشور را فرا می‌گیرد، افزود: این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال، شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور فعال خواهد بود.

به گفته وی، از اواخر وقت یکشنبه و طی دوشنبه دریای خزر و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین در روز سه شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، پاره‌ای از مناطق مرکزی، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور افزایش سرعت وزش باید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه درمورد وضعیت هوای تهران اظهار کرد: برای شهر تهران امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بیشینه دمای هوای تهران در این روز 23 درجه و کمینه آن نیز 13 درجه سانتیگراد است. در روز دوشنبه 10 فروردین ماه نیز هوای شهر تهران ابری و بارش باران، گاهی رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 17 درجه سانتیگراد و کمینه آن 10درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه افزود: هوای شهر تهران در روز سه شنبه نیز نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید، در ارتفاعات ابری با احتمال بارش پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 15درجه سانتیگراد خواهد بود و کمترین آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه در ادامه گفت: با توجه به تشدید بارش طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها ورودخانه‌ها به سبب بارش باران و همچنین اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی منتهی به رشته کوه البرز و شمال غرب کشور به سبب بارش برف پیش بینی می‌شود. به طوری که برای روز یکشنبه 9 فروردین بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و در روز دوشنبه 10 فروردین بارش باران گاهی با رعدو برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، غرب کرمانشاه، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش برف در مناطق کوهستانی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به کار گرفته شود.

کد خبر 290753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha