همشهری آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی گفت: بر اساس طرحی که شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب آن است، رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان از ۵ به ۳ رشته تقلیل می‌یابد.

به گزارش واحد مركزي خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان با اعلام اين خبر گفت: بر اساس این طرح، 5 رشته علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش به 3 رشته علوم پایه،‌ علوم انسانی و فنی مهارتی تغییر و انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز در پایه دهم انجام خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان با اجرای این طرح می‌توانند در پایه یازدهم تغییر رشته تحصیلی خود را با کمترین حذف و اضافه واحدهای درسی انجام دهند و در پایه دوازدهم رشته‌های تحصیلی خود را به صورت تخصصی دنبال کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی درباره وضعيت قرارگيري زنگ كتابخانه و زنگ انشاء در برنامه درسي دانش‌آموزان در سال 94، گفت: زنگ کتابخانه در سال تحصیلی آینده نیز در برنامه درسی دانش‌آموزان وجود ندارد و از سال تحصیلی 96 - 95 در برنامه درسی رسمی دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

محمديان یادآور شد: 50 ساعت برنامه درسی خارج از کلاس در نظر گرفته‌ایم که در نظر داریم آنها را در برنامه درسی دانش‌آموزان قرار دهیم و طبق این برنامه زنگ انشاء نیز در برنامه رسمی دانش‌آموزان قرار گرفته است.

کد خبر 290663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha