همشهری‌آنلاین: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پیام تبریک نوروزی؛ مهمترین دستاورد این سازمان در سال ۹۳ را ایجاد امنیت اجتماعی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۳ با گذر از حاشیه‌ها، توانست به متن اصلی ماموریت‌های خود در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی برگردد.

سید تقی نوربخش

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در آغاز این پیام تصویری که بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.tamin.ir منتشر شده است؛ ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و سال 1394 به تمامی مردم ایران بویژه بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان وکارکنان این سازمان؛ تقارن این بهار با ایام فاطمیه را تسلیت گفت.

وی بهترین ملاک برای ارزیابی فعالیت‌های سازمان تامین اجتمای در سال 93 را پارامترهای نامگذاری این سال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: این سازمان در سال 93 به مهمترین تولید خودش یعنی ایجاد امنیت اجتماعی نایل شد و ملاک این موضوع ارزیابهای مختلف مسولان مختلف قوای سه گانه از عملکرد این سازمان در سال 93 است.

دکتر نوربخش احیای مجدد معاونت فرهنگی و اجتماعی، انتشار نشریات مختلف و تولیدات فرهنگی، برگزاری جلسات و همایش های متعدد فرهنگی، برقراری تعاملات سازنده با شرکای اجتماعی و راه اندازی تورهای سیاحتی و زیارتی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران را از مهمترین اقدامات فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در زمینه تحول نظام سلامت کشور به عنوان مهمترین راهبرد دولت تدبیر و امید، نیز این سازمان به عنوان مهمترین تامین کننده منابع بخش درمان کشور بیشترین مساعدت و همکاری را در این راه انجام داد که در نهایت این موضوع منجر به کاهش پرداخت از جیب مردم شد و این پرداختی ها از بیش از 50 درصد به کمتر از 6 درصد کاهش یافت. همچنین درمان هزینه های بیماریهای سرطانی و مزمن که به اذعان وزیر بهداشت دولت دهم به بالای 7 درصد رسیده بود به کمتر از یک درصد در دولت تدبیر و امید تقلیل پیداکرد.

دکتر نوربخش وضعیت معیشتی و درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال 93 را مطلوب تر از سال 92 دانست و تصریح کرد: در سال 93 میزان مستمری ها بنا به پیشنهاد این سازمان بیش از تورم واقعی سال که 8/15 درصد اعلام شده بود، به میزان 25 درصد افزایش یافت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: جای شک و تردید نیست که علیرغم این افزایش مستمری ها، به دلیل انباشت مشکلات قبلی مستمری بگیران و بیمه شدگان، این سازمان گام بزرگی در این رابطه برداشته است که انشالله این حرکت ها تدوام داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم تحریم های ظالمانه که به دلیل ایستادگی ملت ایران برای حفظ عزت ملی و اعتقادات دینی به اقتصاد کشور وارد شد وکاهش 50 میلیارد دلاری از منابع کشور به جهت کاهش قیمت نفت را در بر داشت؛ اما با همت دولت تدبیر و امید، تورم در سال 93 کاهش پیداکرد و با وجود تاثیر گرفتن منابع این سازمان از و ضعیت اقتصادی کشور و علیرغم همه این مشکلات، مستمری ها بدون حتی یک روز تاخیر پرداخت شد.

دکتر نوربخش اضافه کرد: عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران مانند سال گذشته در بهمن ماه پرداخت شد و همچنین پرداخت به موسسات طرف قرارداد بر اساس شرایط قانونی حاکم بر روابط این سازمان با موسسات طرف قرارداد به عنوان یک راهبرد اصلی این سازمان تا پایان آذر ماه پرداخت شد که این امر منجر به افزایش اعتبار دفترچه های درمانی و کرامت بیمه شدگان شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در بخش دیگری از پیام نوروزی خود پاکدستی و سلامت اقتصادی در واحدها و بنگاههای اقتصادی این سازمان را مهمترین راهبرد اقتصادی این سازمان عنوان کرد و گفت : علیرغم همه مشکلاتی که در بخش سرمایه گذاری و بازار بورس در سال 93 وجود داشت این مژده را به بیمه شدگان می دهم که در راستای حفظ ذخایر بیمه شدگان، این سازمان بیشترین بهره وری را داشته است و در جهت صیانت از اموال این سازمان و ورود به پرونده های حقوقی که از سالهای قبل این موضوع در این سازمان مطرح بود در ماههای پایانی سال تعیین تکلیف شد و بعضا بسیاری از این اموال با مساعدت قوه قضاییه به این سازمان برگشت داده شد که همه این دستاوردها با تلاش مجاهدانه کارکنان سازمان تامین اجتماعی تحقق گرفت.

دکتر نوربخش در ادامه این پیام نوروزی اضافه کرد: در سال 93 برنامه راهبردی این سازمان تدوین شد و در آخرین روزهای همین سال بودجه سال 94 نیز به تصویب هیات امنای این سازمان رسید . بنابراین در سال 94 این سازمان بر خلاف سالهای قبل هم دارای یک برنامه راهبردی و استراتژیک و هم بودجه مصوب خواهد بود.

وی افزود: در سال 94 ساختار جدید سازمان تامین اجتماعی که از قبل کار کارشناسی آن انجام شده مستقر خواهد شد که امیدوارم با تلاش مضاعف همکاران این سازمان در بخش های مختلف بیمه ای، درمانی و اقتصادی شاهد خلق حماسه دیگر از سوی کارکنان این سازمان باشیم.

در پایان این پیام نوروزی دکتر نوربخش از درک عمیق پرسنل سازمان تامین اجتماعی از مشکلات اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی و درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران و حرکت مجاهدانه آنان برای انجام تعهدات این سازمان تا حد ممکن و بدون تحمیل هزینه مالی برای دولت تقدیر کرد وسالی توام با توفیق، سلامت و سعادت برای تمامی کارکنان این سازمان، بیمه شدگان، مستمری بگیران، کارفرمایان و خانواده های آنان برای سال جدید آرزو کرد.

کد خبر 290459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha