یکشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی از ساختمان تجاری با بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی و مغازه در تقاطع خیابان جمهوری و لاله زار تهران بر اثر گودبرداری غیراصولی فروریخت.

collapse

مالکان و کسبه این ساختمان تجاری در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفتند:‌ ریزش قسمت غربی این ساختمان تجاری از هفته قبل به تدریج آغاز و بامداد امروز این بخش به طور کامل تخریب شد.

به گفته آنها؛‌ با تخریب سینما ارم در همسایگی این ساختمان و گودبرداری از زمین آن در سال 90 ؛ نشست ساختمان‌های کناری محل گودبرداری از آن زمان شروع شد اما پیگیری‌های مستمر مالکان و کسبه ساختمان‌های تجاری آسیب دیده بی نتیجه بوده است.

یکی از کسبه افزود :‌ سرمایه 120 واحد اقتصادی از جمله تولیدی پوشاک و فروشگاه‌های این ساختمان به همراه دهها شاغل در این واحدها در سه سال گذشته از بین رفته و یا در معرض خطر قرار گرفته و در ایام شب عید کسب و کار ما در زمان اوج بازار فلج شده است.

یکی دیگر از مالکان گفت:‌ استشهاد واحد‌های این ساختمان و ساختمان‌های اطراف محل گودبرداری درباره احتمال تخریب و تخلفات احتمالی در این طرح به دستگاه‌های مسئول از جمله شهرداری (منطقه 12)‌ ، شورای شهر و آتش نشانی از سه سال قبل منعکس شده اما بی پاسخ مانده است.

وی افزود :‌ این طرح در حال احداث که مشخص نیست با چه هدفی گودبرداری شده است هم در تغییر کاربری سینما و هم در تعداد مجوز پارکینگ آن جای سوال وجود دارد.

به گفته مالکان این ساختمان تجاری،‌ حتی اخیرا که به درخواست ما، کارشناس دادگستری به محل آمد ، شهرداری ما را مورد مواخذه قرار داد .

به گفته اهالی ساختمان تخریب شده؛‌ طرح در حال اجرا فقط برای گودبرداری به ارتفاع دو زیرزمین مجوز داشته اما به اندازه چهار طبقه گودبرداری شده و همچنین مسئولان و ناظران به هیچ وجه به قرار گرفتن در قدیمی ترین خیابان تجاری تهران بی توجه بوده‌اند.

آسیب دیدگان این گودبرداری در تقاطع خیابان جمهوری و لاله زار از مسولان پیگیری و جبران خسارات ناشی از این گودبرداری را خواستار هستند و افزودند :‌ مالک و مجری طرح تا کنون در این زمینه همکاری نکرده است

کد خبر 290446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha