همشهری آنلاین: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام کاروان‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات تا ۲۰ فروردین خبر داد.

عتبات عالیات

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی در این باره گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات شهرهای مقدس (نجف، کربلا، کاظمین) از روز20 اسفند ماه با اعزام دو کاروان از استان لرستان آغاز شده و با اعزام کاروان‌های دانشگاهی از استان‌های کرمان،مازندران، تهران و اصفهان ادامه یافت.

به گفته وی، هم اکنون 10 کاروان در دو شهر مقدس نجف اشرف و کربلای معلی حضور دارند.در این دوره بیش از 3500 نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و روزانه سه کاروان تا 20 فروردین سال 94 به عتبات اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: زائرین هفت شب را در شهرهای مقدس عراق در هتل متمرکز دانشجویی اقامت خواهند داشت و در این مدت به زیارت اماکن مقدس شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین خواهند پرداخت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به برنامه های زیارتی سفر اشاره کرد و گفت:زیارت مسجد سهله، مسجد کوفه، بازدید از قبرستان وادی السلام، بیت حضرت امام (ره)،کتابخانه کاشف الغطاء و ... از جمله برنامه‌های زیارتی زائران دانشجوی ایرانی در عتبات عالیات خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، فقیهی در خصوص برنامه های فرهنگی سفر عتبات دانشجویی اظهار کرد: کاروان های عتبات دانشجویی یک جلسه توجیهی-آموزشی قبل از سفر خواهند داشت و به زائرین یک بسته فرهنگی شامل نشریه هشت بهشت، کتاب فرزانگان حرم و لوح فشرده راهیان آسمان اهدا خواهد شد.

کد خبر 290303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha