سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

‌در کنکور ۱۳۹۴ بیشترین متقاضی و البته با فاصله بالایی نسبت به دیگر گروه‌های آزمایشی، مربوط به گروه علوم تجربی بوده است.

از مجموع ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت‌نام كرده در آزمون سراسري امسال، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در گروه آزمايشي علوم‌تجربي نام‌نويسي كرده‌اند. اگر مقصد و آرزوي آنهايي را كه اين گروه آزمايشي را براي كنكور انتخاب مي‌كنند، پزشكي و رشته‌هاي مشابه بدانيم مي‌توان نتيجه گرفت بيشتر از نيمي از دانش‌آموزان پشت كنكوري ايران سوداي پزشكي دارند.

دكتر حسين توكلي، مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در تشريح جزئيات برگزاري آزمون سراسري سال ۹۴ گفت: «درمجموع در آزمون سراسري سال ۹۴ تعداد ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت نام كردند كه از اين تعداد ۵۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر زن و ۳۶۲ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند. به‌عبارت ديگر 83 .58 درصد از داوطلبان زن و ۴۱.۱۷ درصد از داوطلبان مرد هستند.

همچنين در مجموع تعداد۱۸۱ هزار و ۸۴۶ نفر در علوم رياضي، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در علوم تجربي، ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ نفر در علوم انساني، ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر در هنر و ۶ هزار و ۹۸۱ نفر در زبان‌هاي خارجي ثبت‌نام كرده‌اند.» 2نكته مهم درباره كنكور امسال وجود دارد كه يكي كاهش تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۲۵ داوطلب نسبت به سال گذشته است كه ريزش نزديك به 15درصدي را نشان مي‌دهد. نكته ديگر پيشي‌گرفتن داوطلبان گروه علوم‌انساني بر گروه رياضي است. همچنين در كنكور 93 ظرفيت پذيرش در گروه آزمايشي رياضي از تعداد داوطلبان بيشتر بود و هر شركت‌كننده اين گروه شانسي بيشتر از 100درصد براي قبولي داشت.

کد خبر 290165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha