همشهری آنلاین: آیین‌نامه طرح پسادکترای صنعتی با امضای دو وزیر صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

به گزارش فارس، بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت صنعت، معدن و تجارت آیین‌نامه طرح پسادکترای صنعتی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و بر این اساس دبیرخانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد می‌شود که درخواست‌ها را دریافت کرده و فرایندها را انجام می‌دهد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، دوره پسادکتری یک ساله برگزار می‌شد که اساتید دانشگاه می‌توانند به مدت یک سال در صنعت مشغول به کار شوند.

دكتر وحيد احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقيقات و فناوري، همسویی نگاه صنعت و دانشگاه و کمک به رفع مشکلات علمی و تخصصی واحدهای صنعتی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: دارا بودن مرتبه علمی استادی و بالاتر، دارا بودن حداقل وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی و مرتبط بودن رشته و تخصص عضو هیأت علمی با نیاز واحد صنعتی از شرایط اجرای این طرح است.

وي افزود: بر این اساس عضو هیأت علمی متعهد می‌شود یک فرصت مطالعاتی تمام وقت را سپری کند و موظف است هر سه ماه یک بار نیز گزارش پیشرفت کار خود را به مرکز آموزشی و واحد صنعتی ارائه دهد.

علی‌اصغر توفیق، معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در اين باره گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام رؤسای استان‌ها ابلاغ کردیم که از معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها به عنوان مشاور بهره‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد تولید ناخالص ملی کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم اقتصاد در این قسمت است برای یک اقتصاد پویا باید با دانشگاه ارتباط داشته باشیم و به همین دلیل شهرک‌های صنعتی را هم در اختیار وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قرار می‌دهیم.

توفیق گفت: 6 شهرک علم و فناوری صنعتی در کشور ساخته شده که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات آن بهره‌گیری کنند.

کد خبر 290101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha