همشهری آنلاین: فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در نوروز امسال ۶ هزار دوربین نظارتی در جاده‌ها نصب شده است، گفت: در چهار سال گذشته تلفات حوادث رانندگی کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش مهر، سردار حسین اشتری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر با اعلام اینکه همکاری خوب مردم و دستگاه های متولی باعث کاهش میزان تلفات رانندگی در سال گذشته شده است، اظهار داشت: مسافرت میلیون ها نفر از هموطنان در راه ها و شهرهای کشور نیازمند عزم جدی و تلاش مضاعف همکاران من در پلیس راهور را می طلبد تا جایی که امکان دارد از میزان تلفات جاده ای کاسته شود.

وی افزود: رزمایش امروز نشان‌ دهنده آمادگی همه سازمان ها و نهادهای ذیربط در امر خدمات رسانی به مسافران و تامین ایمنی و امنیت آنها است و نمونه هایی که امروز مشاهده می کنیم گوشه ای کوچک از توان ۵۰۰ هزار نفری نیروهایی است که برای خدمات رسانی در طول ایام نوروز ساماندهی شده اند و از اقصی نقاط کشور و در دورترین مناطق، جاده ها و شهرها آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران خواهند بود.

سردار اشتری در ادامه با اعلام اینکه حضور پلیس مایه دلگرمی و آرامش خاطر مسافران نوروزی خواهد بود، اضافه کرد: مردم هر سال استقبال بیشتری از سفر می کنند و با توجه به افزایش تعداد سفرها دلگرمی ما در پلیس به‌عنوان متولی برقراری امنیت است و آرامش عمومی بیشتر می شود.

فرمانده ناجا گفت: خدمات و تلاش های کارکنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امداد و نجات هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی کشور، آتش نشانی، پلیس و سایر نهادهایی که در این رزمایش حضور دارند بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: کسانی که با ایثار و از خودگذشتگی به مردم و مسافران خدمت رسانی می کنند، اجری عظیم نزد خداوند دارند و بنا به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا خدمت به مردم یک افتخار است و هر چه دشوارتر باشد، افتخار آن بیشتر و ثواب الهی آن بالاتر می شود.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در کنار سایر نهادها آمادگی آن را دارد با حداکثر توان و با بهره گیری از آخرین تجهیزات پلیسی و الکترونیکی به مردم خدمت رسانی کند، توضیح داد: ما با همکاری و استفاده از پرسنل تلاشگر به صورت شبانه روزی در طرح نوروزی سال ۹۴ که از امروز آغاز می شود و تا پایان ۱۵ فروردین ماه ۹۴ ادامه خواهد داشت، از ۲۰۰ هزار کیلومتر راه های اصلی، فرعی و روستایی و بیش از ۵۰۰ شهر کشور امنیت و ایمنی مسافران نوروزی را تامین می کنیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: برای تحقق این امر بیش از هزار دوربین ثابت و ۳ هزار دوربین سیار ثبت تخلفات رانندگی و همچنین بیش از ۲ هزار دوربین نظارتی در سطح جاده ها و شهرها آماده سازی شده تا با کوچکترین تخلفات رانندگی، برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس راهور با پشتیبانی سایر رده های انتظامی این نیرو آمادگی تامین امنیت سفرهای نوروزی را برعهده دارد، بیان کرد: همکاری مسافران نقش به سزایی در کاهش حوادث و تلفات جاده ای خواهد داشت.

سردار اشتری گفت: هر چند عوامل دیگری در کنار عوامل انسانی در بروز حوادث نقش دارند، اما احتیاط بیشتر راننده تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای دارد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: یاد خداوند متعال بسیار در رانندگی، همکاری با پلیس و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی چهار عاملی است که سفر ایمن را با آن می توان رقم زد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در چهار سال گذشته تلفات رانندگی با عزم و اراده دستگاه های دخیل در امر ترافیک و با همکاری خوب مردم کاهش داشته و من امیدوارم امسال هم برگ زرینی در افتخارات نظام جمهوری اسلامی باشد که مهمترین سرمایه آن اعتماد عمومی مردم به خادمینشان در نیروی انتظامی و همه نهادهای مسئول است.

سردار اشتری در پایان از همه مسئولان و کارکنان سازمان های حاضر در میدان و برگزارکنندگان این رزمایش باشکوه تشکر کرد.

کد خبر 290088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha