آخرین مرحله از عملیات برخورد با سارقان و خلافکاران در سال ۹۳ با دستگیری ۸۲ نفر پایان یافت. در میان دستگیر‌شدگان اعضای باند کف‌زنی تا مأموران قلابی و اعضای باند جعل حضور داشتند.

حوادث

سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران، صبح ديروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا از جزئيات چهارمين و آخرين مرحله از عمليات برخورد با سارقان و خلافكاران پايتخت بگويد؛ عملياتي كه بي‌شك در سال آينده نيز شاهد آن خواهيم بود. او گفت: در اين عمليات 82تبهكار دستگير شدند كه در بين دستگيرشدگان يك باند 13نفره جعل، باند 7نفره مأموران قلابي، 4باند زورگير و همچنين 3باند سرقت منزل فعاليت داشتند.

وي با اشاره به اينكه ۷۰ درصد از دستگيرشدگان داراي سابقه كيفري هستند، ادامه داد: پليس براي روزهاي پاياني سال طرح‌هاي ويژه‌اي در دستور كار خود قرار داده و هدف از اجراي اين طرح‌ها، افزايش احساس امنيت در بين شهروندان است. رئيس پليس تهران در ادامه به كشف ۳۶ تن انواع مواد محترقه در پايتخت اشاره كرد و افزود: اين محموله‌ها طي روزهاي اخير از سوي ماموران پليس شناسايي و كشف شده‌‌اند.

رئيس پليس تهران در ادامه با اشاره به كشف دست‌كم 480 كيلو مواد مخدر طي عمليات اخير پليس پايتخت ادامه داد:‌ از ابتداي سال تاكنون پليس مبارزه با مواد مخدر تهران در جريان عمليات مختلف در سطح شهر موفق به كشف ۱۵.۵ تن انواع مواد‌مخدر شده است.

  • مدارك جعلي براي آزادكردن زنداني

2زن جوان از اعضاي باندي بودند كه با مدارك جعلي زنداني آزاد مي‌كردند. آنها وظيفه داشتند با اسناد و مدارك جعلي كه سركرده‌هاي باند در اختيارشان قرار مي‌دادند، راهي دادسرا شده و زنداني مورد نظرشان را آزاد كنند.

گفت‌وگو با آنها را بخوانيد:

  • چند سال داري؟

36سال.

  • چه شد كه تصميم گرفتي وارد باند جعل شوي؟

به خاطر مشكلات مالي. شوهرم در يك شركت كار مي‌كرد و درآمد خوبي نداشت. من هم با ديدن آگهي استخدام در روزنامه به يك شركت رفتم. آنها به من گفتند كه با ارائه مداركي كه آنها در اختيارم قرار مي‌دهند به دادسرا بروم تا زنداني آزاد كنم. اول نمي‌دانستم جعل است اما بعدا متوجه شدم.

  • چرا وقتي متوجه شدي خلاف مي‌كنند بازهم ادامه دادي؟

مجبور بودم. مشكلات مالي داشتم. خرج 2دختر و پسرم را بايد تأمين مي‌كردم.

  • چقد پول گيرت آمد؟

سهم من يك‌درصد بود. مثلا وثيقه‌اي كه 20ميليون بود، 200هزارتومان گير من مي‌آمد.

زن جواني كه در اين باند فعاليت داشت و او نيز به‌عنوان صاحب ملك به دادسراها مي‌رفت، مرتب گريه مي‌كند و مي‌گويد: نگران پسر 12ساله‌ام هستم. صبح وقتي خواب بودم پليس وارد خانه‌ام شد. وقتي دستگيرم كردند پسرم خيلي وحشت زده شد. مرتب گريه مي‌كرد. الان فقط نگران او هستم. چون كسي را ندارم، شوهرم فوت كرده و پسرم تنهاست.

  • سابقه داري؟

بله يك‌بار هم به همين جرم دستگير شدم. يك سال زندان بودم و بعد آزاد شدم.

  • چند زنداني در اين مدت با مدارك جعلي آزاد كردي؟

6 يا 7 نفر.

  • جرمشان چه بود؟

از سرقت و زورگيري گرفته تا خيانت در امانت و رابطه نامشروع.

  • حرف آخر؟

خيلي پشيمانم كه راه خلاف را انتخاب كردم اما فكرش را نمي‌كردم گير بيفتم. شب عيد دلم مي‌خواست پيش پسرم باشم اما حالا من در زندانم و نمي‌دانم چطور در زندان بدون پسرم سال را تحويل كنم.

خريد آلفا با زورگيري و كف‌زني از توريست‌هاي خارجي

در ميان دستگير‌شدگان يك باند خانوادگي وجود داشت كه سردسته آن مرد ميانسالي بود. او يكي از مجرمان طايفه فيوج بود كه با همدستي همسر و دخترش اقدام به زورگيري و كف‌زني از توريست‌هاي خارجي مي‌كردند. آنها با پول‌هاي دزدي يك خانه 5ميلياردي در كرج خريده بودند. آنها حتي ماشين‌هاي مدل بالا هم زيرپايشان بود. زن ميانسال به تازگي خودروي آلفا خريده و شوهرش اسپورتيج. گفت‌وگو با زن زورگير و كف‌زن را بخوانيد تا در جريان شگرد آنها قرار بگيريد.

  • شگردت در زورگيري و كف‌زني چه بود؟

با همدستي شوهر و دخترم زورگيري مي‌كردم. با تهديد اسلحه. معمولا طعمه‌هايمان را مقابل هتل‌ها و سفارتخانه‌ها شناسايي مي‌كرديم. سپس در فرصتي مناسب به سمت آنها مي‌رفتيم و خود را مأمور پليس معرفي مي‌كرديم. در آن لحظه چند شگرد داشتيم؛‌ يا با تهديد اسلحه هرچه پول خارجي داشتند مي‌گرفتيم يا شوهرم كف‌زني مي‌كرد. البته شگرد ديگري هم داشتيم و آن هم اين بود كه يك نايلون با خود مي‌برديم و تحت عنوان مأمور، توريست‌هاي خارجي را بازرسي مي‌كرديم و پول و وسايل‌ قيمتي آنها را داخل نايلون سوراخي كه همراه داشتيم مي‌گذاشتيم. بعد از آن هرچه پول، طلا يا وسايل ارزشمند بود داخل كيسه‌هاي خودمان مي‌افتاد و آنها متوجه سوراخ نايلون نمي‌شدند. بعد از آن نايلون را تحويلشان مي‌داديم و آنها به خيال اينكه وسايلشان را تحويل گرفته‌اند مي‌رفتند و ما هم متواري مي‌شديم. شگرد ديگرمان هم بدل‌اندازي بود كه پول تقلبي را با پول‌هاي آنها جابه‌جا مي‌كرديم بدون اينكه گردشگران متوجه شوند.

  • همه طعمه‌هايتان خارجي بودند؟

بيشتر آنها اهل تركيه، روسيه، مصر، ژاپن و چين بودند.

  • چقدر پول به جيب زدي كه يك خودروي مدل بالا خريدي؟

با پول‌هايي كه به‌دست آورديم بسازبفروشي هم راه انداختيم و از اين راه هم پول زيادي گيرمان آمد به‌طوري‌كه من يك خودروي آلفا و يك خانه 5ميليارد توماني خريدم!

  • ماشينت را چند خريدي؟

160ميليون.

  • چند فرزند داري؟

5فرزند. يكي از پسرهايم به جرم حمل شيشه در زندان است.

  • دخترت هم در سرقت‌ها همراهتان بود؟

گاهي بود اما بيشتر خودش به تنهايي يا با دوستانش سرقت مي‌كرد.

كف‌زني را از عمه‌ام ياد گرفتم

پدر اين خانواده سردسته باند بوده و در كار كف‌زني و بدل‌اندازي خيلي حرفه‌اي است. او با اين كار پول زيادي به جيب زده است.

  • از كي كف‌زني مي‌كني؟

از وقتي خيلي جوان بودم. الان ديگر بايد بازنشسته شوم.

  • چطور پا در دنياي مجرمان گذاشتي؟

عمه‌ام سال‌ها قبل كف‌زني را به من آموزش داد. او خودش كف‌زن خيلي حرفه‌اي بود و الان فوت كرده است. بيشتر كف‌زني‌ها را در كشورهاي تركيه، ‌چين، ژاپن و مالزي انجام دادم اما خوش‌شانس بودم و آنجا گير نيفتادم اما همين كه به ايران برمي‌گشتم و كف‌زني مي‌كردم دستگير مي‌شدم. هربار كه به سفر خارجي مي‌رفتم 5 يا 6 هزار دلار كف‌زني مي‌كردم. در تهران هم با اسلحه سراغ طعمه‌هايم مي‌رفتم و تحت عنوان مأمور مواد‌مخدر اقدام به اخاذي از آنها مي‌كردم.

کد خبر 290055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha