چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

فراز‌هایی از سخنان امام حسین(ع): 1- از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شود و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجویـد، سبقت گیـرنده اهل بهشت خواهد بود.

 2 - رستگار نمی‌شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد. 

3 -  به‌درستی که شیعیان ما قلبشان از هر ناخالصی و حیله و تزویر پاک است.

4 - کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت.

5 - عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.

6- گریه از ترس خدا سبب نجات از آتش جهنّم است.

7- [خداوندا] چگونه با چیزی که خود در وجودش نیازمند توست، برای وجود تو دلیل آورده شود؟ آیا چیزی هست که آشکارتر از تو باشد تا وسیله آشکار کردن تو باشد؟ کی پنهانی تا نیازمند دلیلی باشی که بر تو دلالت کند؟ و کی دوری تا آثارت وسیله رسیدن به تو باشند؟ کور باد آن چشمی که تو را مراقب و نگهبان خود نبیند.

8- از آن حضرت سؤال شد: زهد چیست؟ فرمود: رغبت به تقوی و بی‌رغبتی به دنیا.

9 - چه  دارد آن کس که تو را ندارد؟ و چه ندارد آن که تو را دارد؟ آن کس که به جای تو چیز دیگری را پسندد و به آن راضی شود، مسلماً زیان کرده است.

10-  خداوند متعال فرموده است : «مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می‌کنند.» خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه، چه سخت و چه آسان انجام می‌گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می‌کند و حقوق ستم‌دیدگان را بازمی‌ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی‌خیزد .

11 - ای مردم! رسول خدا فرمود: هر کس سلطان زورگویی را ببیند که حرام خدا را حلال نموده، پیمان الهی را می‌شکند و با سنت و قوانین رسول خدا از در مخالفت در آمده ، ولی با عمل یا سخن اظهار مخالفت نکند، بر خداوند است که او را در محل و جایگاه آن سلطان ظالم قرار دهد.

کد خبر 29001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز