همشهری آنلاین: معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا گفت: عمده سرقت کیف‌قاپی، سرقت گوشی موبایل است که با یک چاقو و یک موتور سیکلت به راحتی انجام می‌شود و اگر ممنوعیت حمل سلاح سرد به تصویب برسد در جلوگیری از زورگیری و کیف‌قاپی موثر است.

به گزارش فارس، سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا در نشست خبری پلیس آگاهی به آمار 11 ماهه امسال پرداخت و اظهار داشت: سرقت منزل که در سال 92 نسبت به 91 ، 25 درصد رشد داشته،‌ امسال به 1 درصد رسیده است.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا تصریح کرد: سرقت مغازه در کشور نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش و سرقت خودرو 6 درصد کاهش و موتور سیکلت نیز با 9 درصد کاهش وقوع مواجهه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی سرقت قطعات و لوازم خودرو را که 30 درصد از کل سرقتها را شامل می‌شوند دارای کاهش 4 درصدی عنوان کرد و افزود: سرقت محموله نیز 1 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ غیاثوند در ادامه به بحث کیف‌قاپی پرداخت و گفت: عمده سرقت کیف‌قابی، گوشی موبایل است که توسط سارقان جوان با داشتن یک چاقو و موتور سیکلت به راحتی صورت می‌گیرد که امسال کیف‌قاپی به 9 درصد رسیده است که امیدواریم با تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد در مجلس در جلوگیری از زورگیری و کیف‌قاپی بتوان موثر بود.

وی در ادامه کشف وقوع نسبت به سال گذشته را در سرقت منزل 5 درصد، مغازه 9 درصد، خودرو 3 درصد، قطعات خودرو 9 درصد،‌موتور سیکلت 7 درصد و کیف‌قاپی 5 درصد رشد عنوان کرد.

معاون مبارزه با سرقت آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: حدود 8 درصد افزایش دستگیری سارقان سابقه‌دار را نسبت به گذشته را شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 289979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha