همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اعلام جزییات اعزام نوروزی زائران به عتبات عالیات، آغاز اعزام‌ها را ۲۵ اسفند اعلام کرد و گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۲۰ هزار نفر اعزام می‌شوند.

عتبات عالیات

به گزارش مهر، سعید اوحدی در رابطه با اعزام‌هاي عتبات عاليات افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام نوروز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است بطوریکه روزانه ۱۱۰ کاروان یعنی بیش از ۵ هزار نفر به زیارت خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات اعزام‌های نوروزی از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۲۷ فروردین ۹۴ ادامه دارد، گفت: در طول مدت اعزام بیش از ۱۲۰ هزار زائر به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: زائرانی که در ایام نوروز به عتبات می‌روند از طریق پیش ثبت نام در سایت سازمان حج ثبت نام کرده بودند و تاریخ دقیق اعزام آنان مشخص شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه با توجه به انتخاب زائران اعزام‌ها در بسته‌های ۳، ۴، ۶ و ۷ روزه تدوین شده است، افزود: علاوه بر اعزامهای زمینی اعزامهای هوایی نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

وی به هزینه سفر به عتبات اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام سازمان حج یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حداقل هزینه اعزام زمینی زائران و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نیز هزینه سفر هوایی است. که البته با توجه به طول مدت اقامت و سفر میزان هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

اوحدی در مورد امکانات بهداشتی و امنیتی زائران نیز اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با طرف عراقی، تعدادی از هتل‌ها و مراکز اقامتی زائران در عراق بازسازی و نوسازی شد و در مورد امنیت زائران نیز پس از عبور زائران از مرز نیروهای امنیتی وظیفه حفاظت از اتوبوس‌های زائران را بر عهده دارند.

کد خبر 289968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha