همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور هند به مناسبت جشن‌های شصتمین سالگرد استقلال این کشور خواستار بهره‌مندی عمومی از رشد اقتصادی این کشور شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، پراتبیها پاتیل نخستین رئیس جمهور زن هند در سخنانی گفت: امکان رشد مساوی باید برای همه مردم هند تضمین شود.


پراتبیها پاتیل در سخنانش خواستار بهره‌مندی همگانی از مزایای رشد اقتصادی هند، به خصوص افرادی شد که در زیر خط فقر زندگی می کنند.

او گفت: زمانی که رشد به طور نامساوی گسترش می‌یابد، همه موفقیت‌ها را کوچک نشان می‌دهد.

رئیس جمهور هند همچنین خواستار جلوگیری از به حاشیه رانده شدن زنان در جامعه شد و بر اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد توسعه متوازن در کشورش تاکید کرد. سخنان پراتبیها پاتیل با آغاز جشن‌های استقلال هند و افزایش تدابیر امنیتی همزمان شده است.

جشن‌های استقلال هند با حضور نخست وزیر این کشور در قلعه‌ای متعلق به قرن شانزدهم در شهر دهلی آغاز شد.

در این حال، مراسم مختلفی برای یادبود استقلال هند از بریتانیا در دست اجرا است.

دولت هند برای جلوگیری از عملیات احتمالی القاعده و گروه‌های تندروی جدایی‌طلب فعال در چندین ایالت این کشور، تدابیر امنیتی شدیدی را با بسیج هزاران نیروی امنیتی و نظامی به اجرا گذاشته است.

حداقل هفتاد هزار نیروی پلیس و شبه نظامی برای تامین امنیت پایتخت هند در مراکز دولتی و مناطق دیپلماتیک‌نشین شهر دهلی مستقر شده‌اند.

تدابیر امنیتی در سرینگر، مرکز تابستانی کشمیر تحت کنترل هند نیز شدید گزارش شده و همه ساختمان‌های اداری در کنترل نیروهای نظامی هستند.

از سوی دیگرهمزمان با جشن های استقلال در هند و پاکستان، دو کشور به تبادل تعدادی از زندانیان خود پرداخته اند.

پاکستان که تا پیش از استقلال هند از بریتانیا بخشی از این کشور بود، شصتمین سالگرد استقلال خود را روز دوشنبه جشن گرفت.[سابقه موضوع]

جدایی پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷، مهاجرت ده‌ها میلیون مسلمان، هندو و سیک را در دو طرف خط مرزی به همراه داشت که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مهاجرت‌های دسته جمعی دوران معاصر نام برده می‌شود.

کد خبر 28981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز