جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت طلا در جریان معاملات امروز ۵ دلار افزایش یافت و به ۱۱۵۹ دلار در هر اونس رسید.

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت طلا امروز به دلیل افت نسبی قیمت دلار شاهد افزایش بود، اما به دلیل نگرانی ها از اینکه نرخ بهره در آمریکا به زودی افزایش خواهد یافت، همچنان در مسیر ثبت ششمین هفته کاهشی خود در طی هفت هفته اخیر قرار داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، پس از پشت سر گذاشتن 9 جلسه متوالی کاهش که طولانی ترین دوره کاهشی از اوت 1973 تاکنون بود، امروز 5‌ دلار افزایش یافت و به 1159 دلار و 40 سنت رسید.

فلز زرد پس از رسیدن به پایین ترین رقم خود در بیش از 3 ماه اخیر (1147 دلار و 10 سنت) در روز چهارشنبه، در هفته جاری 0.7 درصد افت قیمت را شاهد بوده است.

به رغم افزایش قیمت ناشی از پیش خرید های صورت گرفته به لطف افت قیمت دلار، تجار نسبت به چشم انداز قیمت طلا محتاط هستند.

جیمز گاردینر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به نظر می رسد که طلا در حدود قیمت 1150 دلار از اندکی پشتیبانی برخوردار خواهد بود، هرچند که چشم انداز کوتاه مدت تا میان مدت قیمت طلا همچنان کاهشی است.»

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز نیز گفت، طلا ممکن است اندکی بیشتر رشد قیمت داشته باشد، اما در رقم 1166 دلار با مقاومت مواجه خواهد شد.

از زمان انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا در هفته گذشته، که نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره در این کشور را شدت بخشیده، قیمت طلا شاهد افت بوده است. افزایش نرخ بهره معمولا تقاضا برای خرید دارایی هایی نظیر طلا را کاهش می دهد.

دیگر عامل نگرانی افزایش ارزش دلار بوده که این هفته قبل از شروع برداشت سودها، به بالاترین رقم در حدود 12 سال اخیر رسید. علیرغم توقف رشد ارزش دلار، شاخص این ارز همچنان در مسیر ثبت افزایش بیش از یک درصدی در هفته جاری قرار دارد. ارزش پول ملی آمریکا در هفته گذشته نیز 2.5 درصد افزایش یافته بود.

کد خبر 289758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha