پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در آخرین روزهای پایانی سال با حضور در تالار ایوان شمس با خانواده هنرمندان فقید ایران سال ۹۳ ابراز همدردی کرد.

didar

به گزارش مهر؛ محمدباقر قالیباف در مراسم یادبود هنرمندان درگذشته سال ۹۳ که در تالار ایوان شمس برگزار شد بیان کرد: دوست داشتم تا در یک مجلس توام با شادی و نشاط گردهم بیاییم ولی از این جهت که توفیقی نصیبم شده که در لحظات سخت و شاید شکننده ای که شما بهترین عزیزان خود را از دست داده اید با شما ابراز همدردی کنم. من باید بگویم که به هیچ عنوان قصد صحبت نداشتم و بیشتر حضورم در اینجا تشکر و سپاسگزاری از شما است.

شهردار تهران گفت: همه مردم و ملت ما با همه وجود این موضوع را درک می کنند که اگر هنرمندانی نبودند که اگر نبود هنرمندانی که چه در سالهای گذشته، چه آنهایی که امسال از میان ما رفتند و چه کسانی که هم اکنون در کنار ما حضور دارند شاید دنیا به زیبایی امروز نبود.

وی افزود: این هنر هنرمندان ما بود که با خلق هنرهای جدید با ذوق و استعداد ذاتی شان خیلی از پدیده های به ظاهر تکراری زندگی امروز ما را برای ما زیبا کرده و آن را صیقل دادند به طور که ما همراه آنها به ادامه زندگی امیدوار شدیم.

قالیباف در ادامه صحبت های خود گفت: هنرمندان ما نه تنها زیبایی را به ما دادند بلکه توام با این زیبایی هم به جامعه ما دانایی دادند.

هنرمندان ما در حقیقت افرادی بودند که حتی علوم های دیگر را که عمدتا برای خواص بود به زیبایی و دانایی برای عوام نیز نشان دادند و مطمئنم که آنچه که آنها از این زیبایی دانایی در امروز ما ساخته اند برای آینده نیز ماندگار خواهد شد.

شهردار تهران بیان کرد: بدون شک بر این باوریم این همه تلاش و خوبی باعث عزت و افتخار هنرمندان در این دنیا و باقیات صالحاتی برای آنها در سرای باقی خواهد بود. از طرف مردم شهر تهران و مدیران خدمتگزار در شهرداری که این اجازه را به حقیر می دهند که از طرف آنها به شما خانواده های داغدیده هنرمندان و اساتید بزرگوار عرض تسلیتی داشته باشم سپاسگزارم.

وی تصریح کرد: بدور از هیچ منت بنده به عنوان خدمتگزار در مجموعه شهرداری تهران هم در روزهای خوش و هم در روزهای سخت و همه اوج و فرودهای بخش هنر در کنار شما بوده و خواهم بود.

بر اساس این گزارش بعد از صحبت های شهردار تهران لوح های یادبودی از طرف خانه هنرمندان ایران به خانواده های هنرمندان فقید از جمله انوشیروان ارجمند، عبدالمجید حسینی راد، هنرمند نقاش، اکبر صابونچی استاد خوشنویسی، عبدالحسین پرتویی هنرمند عکاس، حسن حاضر مشار هنرمند مجسمه ساز، استاد مشفق کاشانی شاعر، احمد ادیب استاد هنرهای سنتی و بهمن بوستان هنرمند موسیقی اهدا شد.

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان نیز بعد از اهدای این لوح ها بار دیگر به پشت تریبون آمد و خطاب به حاضران در سالن گفت: همانطور که استاد نصیریان در مراسم امروز اشاره کردند در این سالها شهرداری تهران  فارغ از یک سازمان خدماتی صرف به سازمان اجتماعی فرهنگی تغییر پیدا کرده  و مطمئن باشید که تمام کارهایی که من و همکارانم در عرصه فرهنگ و هنر شهرداری تهران انجام می دهیم بدون حمایت های دکتر قالیباف میسر نبود کمال اینکه افتتاح ارکستر فرهنگی شهر تهران مرهون حمایت های وی و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. به همین منظور تصمیم گرفتم که در خاتمه این برنامه هدیه ناقابلی را تقدیم شهردار تهران کنم.

وی افزود: بعضی از دوستان می دانند که من از زمان جنگ در خدمت آقای قالیباف به عنوان یک بسیجی بودم و وقتی که او شهردار شد در جلسه ای گفتم که امروز تهران با انتخاب قالیباف صاحب دماوند دیگری شد. به همین بهانه ما تابلویی به نام دماوند را تقدیم شهردار تهران می کنیم.

محمد باقر قالیباف هم بعد از دریافت این تابلوی عکس پشت تریبون آمد و گفت: من این تابلو را به خانواده مرحوم مرتضی پاشایی تقدیم می کنم که قبل از مرحله پایانی درمان خود توفیق ملاقات او را در بیمارستان پیدا کردم و وقتی که با هم سخن شدم و برای اولین بار از نزدیک با این خواننده صحبت کردم او را جوانی بی ریا، با روحیه و بسیار مقاوم دیدم که تا آخرین لحظه هم با بیماری مبارزه کرد. بنابراین اگر اجازه بدهید این هدیه را به خانواده مرتضی پاشایی تقدیم می کنم.

کد خبر 289726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha