سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌ جمهور اسلامی‌‌ایران‌ لحظاتی‌ پیش‌ به‌ منظور دیدار رسمی‌ از ترکمنستان‌ عشق‌آباد شد

رشید مرادف‌ وزیر امور خارجه‌ ترکمنستان در فرودگاه‌ عشق‌ آباد از رئیس‌ جمهوری‌ اسلامی‌
ایران‌ استقبال‌ کرد‌.

مذاکرات احمدی نژاد و قربان‌ قلی‌ بردی‌ محمداف‌ رئیس‌ جمهور ترکمنستان‌ 
به گزارش واحد مرکزی  خبر، رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه ایران نخستین کشور در جهان بودکه استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت گفت: از آن زمان تاکنون روابط تهران - عشق آباد بر اساس احترام متقابل گسترش یافته است.

رئیس جمهور ترکمنستان تاکید کرد: ما طرحهای مشترک خوبی در زمینه های مختلف ا جرا کرده ایم که تاثیر سازنده ای در توسعه ترکمنستان داشته است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون نیزپیشرفت های چشمگیر و قابل توجهی درهمکاریهای مشترک ایران و ترکمنستان بدست آمده است .

آقای احمدی نژاد هم در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک و اعتقادات دینی دو ملت گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه از پیشرفتهای ترکمنستان واستقلال این کشور حمایت کرده است.

رئیس جمهور گفت: معتقدیم آنچه به نفع دوستان و برادران ما درترکمنستان است باید از آن حمایت کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به پیشرفت های بسیار خوب روابط دو کشور در ده سال اخیر گفت : هنوز زمینه ها و ظرفیت های فراوانی وجود دارد که باید در جهت منافع دو ملت از آنها بهره ببریم.

احمدی نژاد گفت: تهران و عشق آباد درباره مسائل منطقه ای نیز دیدگاه مشترک دارند و ما معتقدیم دریای مازندران باید دریای صلح و دوستی و برادری باشد و مرزهای دو کشور نیز مرزهای صلح باقی بماند.

وی همچنین گفت: دو کشور دربرخی مواضع دشمنان مشترک دارند که از آن جمله مواد مخدر و شرارت، برای دو کشور خطرناک است که باید با همکاری با آن مقابله کنیم .

رئیس جمهور همچنین به همکاریهای خوب دو کشور در بخش حمل و نقل اشاره کرد و خواستار توسعه راه آهن بین دو کشور شد.

دکتر احمدی نژاد، برق و انرژی را نیز از دیگر زمینه های خوب تهران - عشق آباد برشمرد و گفت: باید در سایر بخش ها نیز برای سرمایه گذاری مشترک به توافق های خوبی برسیم.

کد خبر 28937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز