همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های شهرداری تهران از برنامه‌های ویژه این سازمان برای ساماندهی زنان معتاد در سال آینده خبرداد.

زنان

به گزارش ايسنا، فرزاد هوشیار پارسیان در مورد وضعیت زنان کارتن خواب پایتخت با بیان اینکه این زنان هرشب در سطح شهر جمع آوری و به مددسرا ارجاع می‌شوند افزود: 90 درصد کارتن خواب‌های جمع آوری شده؛ اعتیاد دارند .

وی گفت: معمولا این افراد پس از رهایی دوباره به زندگی کارتن خوابی خود باز می‌گردند و برهمین اساس به دنبال برنامه‌ای برای اتمام این پروسه عبث هستیم و به نظر می‌رسد ایجاد خانه‌های میان راهی برای زنان بهترین گزینه است.

هوشیار با بیان اینکه آسیب‌پذیری و خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در زنان بیشتر از کارتن خواب‌های مرد است؛ گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای سال 94، در نظر داریم تا زنان در خانه‌های میان راهی مورد حمایت قرار گیرند و پس از آن به ستاد توانمندسازی معرفی و بعد از آموزش و درآمدزایی، به آنها وام تهیه خانه ارائه تا در نهایت از خانه های بین راهی مرخص شوند.

وی همچنین در مورد آمار نوزادان متعلق به زنان کارتن خواب نیز با بیان اینکه آمار رسمی در این حوزه نداریم؛ گفت: بخشی از زنان دارای کودک هستند که تعدادی از آنها بدون هویت هستند و معمولا با اخذ نیابت قضایی این کودکان به بهزیستی و...ارجاع داده می شوند.

  • تدوین سند اقدام تکدی‌گری در پایتخت

هوشیار همچنین درمورد قولش در خصوص جمع‌آوری متکدیان گفت: به زودی پویش جمع‌آوری تکدی‌گری را اعلام می‌کنیم و سند اقدام را در این حوزه ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری معضل بزرگی است، افزود: با اتکا به تجربیات موفق برخی کشورها و حتی استان‌های داخلی سعی داریم تا سیکل ناقص جمع‌آوری متکدیان را سامان دهیم و برهمین اساس، سند اقدام در حوزه تکدی‌گری به زودی در کمپین ارائه می‌شود.

کد خبر 289313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha