همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از رفع بن بست‌های فنی در مذاکرات هسته‌ای اخیر میان ایران و گروه ۱+۵ خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوییس افزود: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالا‌تر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزییات مسایل نیز با بالا‌ترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفت‌و‌گو شوم. خوشبختانه این دو جلسه، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم‌های خوبی برداشتیم.

  • گفت‌و‌گو درباره رآکتور اراک، تحقیق و توسعه، فردو و برخی مسایل دیگر

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نمی‌تواند جزییات این مذاکرات را بیان کند، اضافه کرد: در این مذاکرات درباره غنی سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک‌تر گفت‌و‌گو کردیم.

صالحی اظهارداشت: در موضوعات مربوط به غنی سازی و رآکتور اراک قدم‌های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه‌ها و نگرانی‌های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارایه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته‌ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می‌کنند دفاع کردیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما مصاحبه می‌کرد، افزود: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می‌توان گفت در این دو جلسه بن بست‌های فنی برطرف شد.

کد خبر 289220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha