شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام مسئول نفتی با بیان اینکه تاکنون مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: به نظر می‌رسد حتی در صورت ابلاغ، این افزایش از مردم اخذ نمی‌شود و از سهم دولت کسر خواهد شد.

قیمت بنزین

به گزارش مهر، ناصر سجادی درباره جزئیات افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین مطابق با مصوبه مجلس از ابتدای فروردین ماه سال آینده گفت: دولت تاکنون هیچ‌گونه مصوبه‌ای برای افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ نکرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه اگر این افزایش ۵ درصدی قیمت هم ابلاغ شود، قرار است این افزایش قیمت به جای مردم از سهم دولت کسر شود، گفت: به عبارت دیگر، به‌جای آنکه مردم هزینه ۵ درصد افزایش قیمت بنزین را بپردازند، قرار است این منابع مالی از سهم فروش بنزین کسر شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اگر مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ شود، می‌توان درباره ساز و کار نهایی اجرای آن بحث کرد، گفت: از این رو، استنباط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آن است که با این مصوبه، افزایش ۵ درصدی از محل فروش کل بنزین کشور کسر و به منظور توسعه زیرساخت‌های تولید و انتقال فرآورده های نفتی در اختیار پالایشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

سجادی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه مصوبه‌ای به منظور تغییر قیمت بنزین و یا تغییر در سهمیه‌های خودروهای شخصی و عمومی برای اجرا از اول فروردین ماه توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، جایگاه‌های سوخت کل کشور برای ارائه خدمات به مردم در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کد خبر 289210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha