شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز توزیع بسته چهارم امنیت غذایی خبر داد و گفت:مشمولان این طرح با دریافت پیامک‌ می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه و آنها را دریافت کنند.

بسته امنیت غذایی

در هفته پاياني سال‌جاري نيز ساير اقلامِ بسته امنيت غذايي توزيع خواهد شد. ‌ربيعي همچنين با اظهار خرسندي از اينكه دولت توانسته به وعده‌هاي خود در زمينه حمايت از نيازمندان و مددجويان عمل كند گفت: هم‌اكنون 10ميليون نفر از نيازمندان، محرومان و مددجويان دستگاه‌هاي حمايتي از بسته‌هاي امنيت غذايي استفاده مي‌كنند و سال آينده خانواده‌هاي جديدي براي دريافت اين تسهيلات شناسايي خواهند شد. در ابتداي توزيع بسته‌هاي امنيت غذايي، خانواده‌هاي كمتري از اين تسهيلات استفاده مي‌كردند كه در مراحل بعدي با شناسايي خانواده‌هاي كم درآمد، افراد بيشتري از اين بسته‌ها بهره‌مند شدند. البته ‌ درصورت توانمند شدن برخي از افراد، از چرخه دريافت سبد امنيت غذايي خارج مي‌شوند.

علي ربيعي همچنين از ابلاغ آيين‌نامه جديدي درخصوص عدم‌قطع مستمري پرداختي به زنان سرپرست خانوار درصورت ازدواج مجدد به سازمان تأمين اجتماعي خبر داد و گفت: توزيع بسته چهارم امنيت غذايي آغاز شده است. علي ربيعي در توضيح اين خبر گفت: در گذشته زنان سرپرست خانواري كه همسران خود را از دست داده بودند درصورت فوت همسر حقوق وي را دريافت مي‌كردند اما اين پرداخت‌ها پس از ازدواج مجدد آنها قطع مي‌شد‌. ‌وي با اشاره به موانع اجرايي شدن اين طرح در گذشته افزود: قطع مستمري اين زنان پس از ازدواج مجدد، مشكلات متعددي را در جامعه ايجاد كرده بود، به‌عنوان مثال بسياري از اين زنان به‌علت اينكه مي‌دانستند پس از ازدواج مجدد مزايا و حقوقشان قطع مي‌شود، ازدواج‌هايشان را رسمي نمي‌كردند، اما اكنون اين زنان پس از ازدواج مجدد نيز كماكان مي‌توانند از حقوق همسران خود استفاده كنند.

 

کد خبر 289159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha