شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای راهیان نور گفت: ۳۰ هزار نفر از سوی شهرداری تهران به یادمان‌های شهدا اعزام شدند.

راهیان نور

 به گزارش خبرنگار راهيان نور، محمدباقر قاليباف، هدف از سفر راهيان نور امسال خود را حضور در جمع دانشجويان و روايتگري براي آنان برشمرد و اضافه كرد: امسال براي نخستين بار براي روايتگري به منطقه آمدم و به همراه بيش از ۷۰۰نفر از دانشجويان دانشگاه تهران در يادمان‌هاي شهدا حضور يافتم. وي افزود: تا‌كنون از يادمان‌هاي فتح‌المبين، هويزه، بستان، چزابه و فكه بازديد داشته‌ايم و حضور در مناطق ميشداغ، جفير، طلائيه و نهر خين را در برنامه داريم.

  • فرهنگ قرآني در دفاع‌مقدس

شهردار تهران يكي از تأثير‌گذارترين كارهاي تربيتي و فرهنگي براي جوانان و آشنايي آنان با فرهنگ قرآني و اهل‌بيت(ع) را حركت عظيم راهيان نور دانست و اضافه كرد: دفاع‌مقدس نشأت‌گرفته از فرهنگ قرآني و ائمه اطهار(ع) با مصداق‌هاي روشن در اين عصر است و طبيعتا اين حركت مي‌تواند تأثير زيادي بر نگاه و حال و هواي جوانان داشته باشد.

وي همچنين محيط راهيان نور را عاملي براي بازگشت به طينت و فطرت افرادي كه دچار روزمرگي‌هاي زندگي شدند، برشمرد و تصريح كرد: حضور و يادآوري اين حماسه‌ها عامل بسيار مهم و پيشرفت و تعالي انسان‌هاست. قاليباف درباره اقدامات شهرداري تهران براي اعزام كاروان‌هاي راهيان نور اشاره كرد و افزود: اين شهرداري براي چندين سال پياپي جوانان، خانواده‌هاي آنان و خانواده‌هاي شهدا را به اين اردوي معنوي اعزام مي‌كند و تا‌كنون از ۲۲منطقه شهرداري تهران بيش از ۳۰هزار نفر به يادمان‌هاي شهدا اعزام شدند. وي در همين رابطه توضيح داد: شهرداري تهران يكي از منسجم‌ترين مراكز اعزام در زمينه‌هاي ايمني، خدماتي و فعاليت‌هاي فرهنگي و اثر‌گذار تربيتي است.

  • شهرهاي مرزي از پيشرفت خوبي برخوردار نيستند

شهردار تهران يكي از نكات مهم و ضروري در بحث راهيان نور را خدمات‌رساني به شهرهاي مرزي نزديك به يادمان‌هاي شهدا عنوان و بيان كرد: شهرهاي مرزي از پيشرفت خوبي برخوردار نيستند و گاهي اوقات برنامه راهيان نور نيز ممكن است براي آنان زحماتي را ايجاد كند.

قاليباف ادامه داد: شايسته است همانطور كه از اين يادمان‌هاي شهدا و مناطق عملياتي استفاده مي‌كنيم جمعي از جوانان بعد از بازديد چند روز هم به كارهاي بازسازي و عمراني در اين مناطق آسيب ديده بپردازند و در قالب اردوهاي جهادي به مستضعفان و ساكنان شهرهاي مرزي خدماتي را ارائه دهند كه اين طرح در شهرداري تهران در حال انجام است.

  • حضور گسترده شهروندان

اعزام هفتمين سال كاروان‌هاي راهيان نور هم‌اكنون از مناطق تهران انجام مي‌شود. در اين زمينه نيز از تمام مناطق شهرداري تهران كاروان‌هاي متعددي با ظرفيت‌هاي مختلف به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شده‌اند. جواد خضرائي، مديرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس در اين خصوص افزود: ما در طول سال 2نوبت كاروان مردمي به مناطق عملياتي مياني، غرب و جنوب كشور اعزام مي‌كنيم و اصرار داريم كه در اين كاروان‌ها بايد مردم شركت كنند. به همين دليل ثبت‌نام در مناطق شهرداري انجام مي‌شود. وي گفت: معتقديم براي بسياري از آحاد مردم از طريق سازمان‌هاي دولتي برنامه‌ريزي‌هايي براي سفر به اين مناطق درنظر گرفته شده ولي اعزام كاروان‌هاي شهرداري تهران عمدتا مردمي را در‌برمي‌گيرد كه براي نخستين‌بار اعزام شوند.

کد خبر 289133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha