همشهری آنلاین: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به رفع توقیف رسانه‌هایی که تصاویر یا سخنان رئیس‌جمهور اسبق را منتشر کردند، گفت: این رسانه‌ها با تعهدی که به دادستانی داده‌اند رفع توقیف شده‌اند.

به گزارش فارس حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه امروز در هفتادمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعیین قیمت دیه چگونه صورت می‌گیرد و اینکه قیمت شتر کاهش یافته و قیمت دیه به طبع آن کاهش می‌یابد، گفت: مکانیزم خاصی برای مشخص کردن قیمت دیه در هر سال وجود دارد و یکی از موارد مورد تاثیر در آن قیمت شتر و دیگری قیمت بازار است و قوه قضاییه برحسب وظیفه‌ای که دارد با هماهنگی وزارت دادگستری قیمت دیه را محاسبه می‌کند و در موعد قانونی خود اعلام می‌کند.

وی در مورد انتشار تصاویر و سخنان رئیس جمهور اسبق توسط برخی از رسانه‌ها و توقیف شدن آنها و رفع توقیف آنها بعد از 24 ساعت گفت: دستوری که مقام قضایی و دادستان تهران صادر می‌کند به قوت خود باقی است تا اینکه تغییری حاصل شود یا آن دستور لغو شود. همچنین دستوری که دادستان تهران داده است به قوت خود باقی است.

اژه‌ای ادامه داد: برخی از خبرگزاری‌ها احیاناً مطالبی را منعکس کردند و توسط دادستان این رسانه‌ها توقیف شده‌اند و بعد آمدند تعهد دادند و گفتند که ما برداشتمان چیز دیگری بود و با تعهدی که دادند رفع توقیف شدند.

کد خبر 288739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha